Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena. undrar ifall det är nån som har nå bra tips på hur man sminkar sådär spräckliga ådror som på den bifogade bilden. Obs det är en mask på bilden. Det är just den där spräckliga lila texturen jag är ute efter.

dead.jpg

Postad

jag tvekar inte på att det är svårt. men jag tänker inte gå nån dyr utbildning för att göra lite sminkning till en amatörfilm när det inte är det jag i huvudsak kommer hålla på med i framtiden. men lite tips från nån som kan vore toppen då jag besitter en liten konstnärlig förmåga och med lite övning borde kunna åstadkomma för mej ett tillfredställande resultat. jag är alltså inte här för att ta jobb ifrån nån sminkör/ös utan bara hålla min egen budget nere. går bra att meddela i pm också ifall man inte vill avslöja yrkeshemligheter öppet

Postad

Mitt bästa tips är airbrush och att använda sig av en lager teknik, många nyanser av den lila du vill ha. måla dit dem och sedan så lägger du ett "skin" lager över allt, vet inte riktigt om du förstår hur jag menar men ja... det är det bästa tipset jag kan ge dig.

Postad

det är det jag har funderat på med. att man sprejar på hela huden med lila och sen lägger på hudfärgen igen. men de e just tekniken när man ska lägga tillbaka hudfärgen som jag funderar på hur man ska göra för med airbushen blir det inget vidare resultat. om man ska använda nån svamp och smink eler nåt istället för att få det mer spräckligt

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...