Gå till innehåll

Utkast : The Amen (4 sidor)


nilas

Recommended Posts

Det råder kaos i himmelriket och guds jobb står på spel. Alla änglarna har redan jobb utan en, Ragnar som ligger bakom en mängd katastrofer från sina tidigare uppdrag. Han är guds enda chans.

 

Genre : Komedi

Längd : 4 sidor

Status : Ett första utkast. Troligt att det blir det enda eftersom det är en hobbyproduktion. Jag vill bara ha lite komentarer på det.

The Amen.doc

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Nej, det är den inte. Jag vet inte ett smack om manusformatering men jag tror att anledningen till att folk inte svarar är att manuset inte är så bra formaterat, varför det blir väldigt svårläst.

 

Mitt spontana intryck annars är att du verkar ha ett orginellt uppslag. Mer feedback kan jag tyvärr inte ge, då jag inte har hunnit läsa manuset ordentligt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jepp, det första du bör lära dig är manusformatering.

 

Inte för att det inte går att läsa annars, utan för att få folk att göra det.

Formateringen är det mest grundläggande och lättaste sakerna att lära sig inom manusskrivande och tankarna brukar väl i runda slängar gå ungefär "Om han inte kan skriva i manusform, kan han då skriva alls eller slösar jag bort 10 minuter av mitt liv på att läsa det här när jag kan surfa på youtube istället?"

 

verkar grymt kanske, men i runda slängar är det sant.

Så att lära manusformatering som nästa steg är den bästa feedback jag kan ge.

 

Till en början kan du spana runt här på sidan efter info, och det finns sidor där du kan ladda ner långfilmsmanus (läs screenplays, INTE transcripts!) och det finns mallar för Word, och även speciella program (Final Draft och Movie Magic screenwriter), samt en uppsjö bra böcker.

Länk till kommentar
Share on other sites

Undrar lite om titeln? varför har du ett engelst namn på en svensk film? känns lite löjligt!

 

tyckte iden var bra men det går nog att utveckla och göra roligare för just nu var det typ två skämmt! det är jättesvårt att skriva komedi så...

 

men lycka till!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...