Danell Posted November 27, 2006 Posted November 27, 2006 Tja! Vi håller på med en ny film, men den har ännu inget namn!! Vi har tänkt o tänkt men kommer inte på något. Vi vill ha något... ja konstigt. Tänk er en titel som t.ex Reservior Dogs eller Pulp Fiction. Filmen handlar om Martin. En kille som lever med dåligt självförtroende. Filmen handlar också om manlighet och hans resa att förändra sin syn på sig själv. Även fast det låter överdrivet seriöst är filmen en komedi. Läs mer på http://www.crazypictures.se/manlighet.htm Vi är öppna för alla förslag. Bra, dåliga, sjuka, konstiga. 0 Quote
e93mw Posted November 28, 2006 Posted November 28, 2006 "Sun Vow"? Sun vow är en indiansk manlighetsrit med mycket plågsamma inslag. Kan ses bland annat i filmen "A man called horse". 0 Quote
Christian van Caine Posted November 28, 2006 Posted November 28, 2006 Du skrev inte pricis särskilt detaljerat vad det handlar om? För att kunna ge exempel så måste man veta lite mer vad den handlar om, en titel ska inte bara slängas in på måfå. 0 Quote
Christian van Caine Posted November 28, 2006 Posted November 28, 2006 Hm, upptäckte det stog mer på sidan. Sorry :-) "Vägval" kanske? Fortfarande svårt att ge förslag med en så tunn synopsis tyvärr. 0 Quote
Danell Posted November 29, 2006 Author Posted November 29, 2006 Jo jag vet... Men jag vet inte vad jag kan säga mer. Jag vill inte avslöja för mycket. Men, jag tror att en titel är viktigare. Martin lever sitt liv med sin flickvän. Det är hon som har den sbsoluta kontrollen i deras förhållande. Martin blir mer o mer trött på sitt liv och orkar inte bry sig. Och så en dag gör hans flickvän slut och sticker. Kvar blir Martin, utan tjej, utan ork och utan manlighet. Efter att under ett tag levt utan sin manlighet och ått stå ut med en massa skit från sina grannar som bara klagar hela tiden, byggs en ilska upp inom Martin. En undermedveten ilska som resulterar i att han en dag står ansikte mot ansikte med sin manlighet. Bokstavligt talat. Han manlighet är tillbaka, fast i en kopia av honom, som bara han kan se och men de egenskaperna som Martin själv saknar. Så Martins manlighet ska få Martin genom en rehabilitering eftersom de har varit ifrån varandra så pass länge att det kommer ta ett tag innan de blir samma person igen. Så sätter deras äventyr fart! Jag hoppas detta hjälpte lite för att ni ska få en blid över filmen. Så SNÄLLA! Kom upp med några förslag!! Tack på förhand! 0 Quote
vilcans Posted November 29, 2006 Posted November 29, 2006 ansikte mot ansikte Där har du din titel. 0 Quote
lilla_farbrorn Posted November 29, 2006 Posted November 29, 2006 Slak stake. Det klingar fin-fint det. :) 0 Quote
MovieMaker Posted November 30, 2006 Posted November 30, 2006 - Mano y Mano alt. man mot man - Nemesis - Mandomsprovet - När jag blev en man - Martin och hans förlorade stake - Dude, that´s my balls... Se vad många bra idéer man kan kommer på så här tidigt på morgonen :) 0 Quote
Danell Posted November 30, 2006 Author Posted November 30, 2006 Några bra förslag där! :) Men ingen jag riktigt fassna för! Fortsätt! Jag uppskattar erat intresse stort! 0 Quote
Christian van Caine Posted November 30, 2006 Posted November 30, 2006 Är den på svenska eller engelska? 0 Quote
Danell Posted November 30, 2006 Author Posted November 30, 2006 Svenska. Så titeln BORDE vara det. men det BEHÖVER den inte vara. 0 Quote
qwertyunion Posted November 30, 2006 Posted November 30, 2006 Jag tycker det är riktigt svårt att döpa någon annans film. Man måste liksom ha egen kemi till den film man döper, så jag kan nog inte ge dig någonting vettigt. Återkommer om jag får någonting värt att nämna i åtanke. 0 Quote
Danell Posted December 1, 2006 Author Posted December 1, 2006 oj, svar av _nemo_ :P Nje, det var lite för uppenbart vad det kommer hända. Jag är mer sugen på en skum o lite konstig titel. Men tack ändå! 0 Quote
Usarpe89 Posted December 1, 2006 Posted December 1, 2006 Jag gillar sun vow och mano y mano bäst hitills, gillar titlar som får folk att klia sig i huvudet lite:) Kepp 'em comming! 0 Quote
Recommended Posts