Gå till innehåll

Se dig för - Manus på 2 sidor söker feedback


Recommended Posts

Hej. I min tidigare tråd försökte jag få fram något som var relaterat till min dödsrädsla. Jag fortsatte jobba med Alice och blev aldrig helt riktigt nöjd med karaktären eller storyn. Så jag tänkte okej F*ck it, jag tar bara sånt fick mig att bli rädd som barn efter att jag hade sett mitt första lik och så vidare. Jag var alltid rädd att om jag dog som barn och vaknade upp på bårhuset, då skulle detta hända som det står i manuset, ingen ser, hör eller bryr sig, du är död för dem. Och rädslan att bli begravd levande var ju också en skrämmande tanke man fick efter man hade sett saker och ting. Mardrömmarna efter den situationen relaterade mycket till död och även likkistor, vilket var läskigt. Jag var ju barn och visste ju inte hur det fungerade efter man har dött, men jag har försökt beskriva min rädsla så bra jag kan i manuset för att man ska få en uppfattning att det var så här han upplevde det i drömmarna och kände.

 

Threadet som manuset är baserad på: https://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=38225

 

Manuset: The file is gone.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tjena Jonas. Du har en fantastiskt bra ide'. Imponerande att du lyckas få en berättelse att fungera så bra på bara två sidor.

 

Om du vill förbättra den lite till, försök då göra beskrivningarna lite tydligare. Hitta bättre ord att beskriva vad som händer och så. Dessutom kanske hennes olycka kunde vara lite mer originell - något som gör att man upplever att begravningsfantasin är ett logiskt resultat av olyckan kanske?

Länk till kommentar
Share on other sites

Tjena Jonas. Du har en fantastiskt bra ide'. Imponerande att du lyckas få en berättelse att fungera så bra på bara två sidor.

 

Om du vill förbättra den lite till, försök då göra beskrivningarna lite tydligare. Hitta bättre ord att beskriva vad som händer och så. Dessutom kanske hennes olycka kunde vara lite mer originell - något som gör att man upplever att begravningsfantasin är ett logiskt resultat av olyckan kanske?

 

Tack där. Har lite tankar att lägga in två extra scener om hur hon får dödsrädslan och ja, det kan vara en bra ide att ändra om ord osv, tack där! Förstår dock inte vad du menar med att göra olyckan mer originell, menar du som att den ska vara starkare så att men förstår att hon verkligen dör och att begravning blir ett måste?

Länk till kommentar
Share on other sites

Inte vad jag menade. Man ser rätt ofta nuförtiden på film att uppmärksamhet på mobilen, istället för trafiken, leder till häftigt bromsande. Du har ju mycket lite som dikterar varför hon bör råka ut för just det. Därefter tänkte jag bara lite högt, när jag funderade exakt på det som du nu tänker på - om varför du kanske vill lägga till två scener.

Länk till kommentar
Share on other sites

Inte vad jag menade. Man ser rätt ofta nuförtiden på film att uppmärksamhet på mobilen, istället för trafiken, leder till häftigt bromsande. Du har ju mycket lite som dikterar varför hon bör råka ut för just det. Därefter tänkte jag bara lite högt, när jag funderade exakt på det som du nu tänker på - om varför du kanske vill lägga till två scener.

 

Tankarna med scenerna att lägga till hur hon fick dödsrädslan, precis som jag fick det som barn då och det behövs 2 scener för att beskriva det. Det var så jag menade. Sen ja, jag hade i första version som förklarar om varför hon bör råka ut för detta, men tog bort det för att scenen var inte bra. Ska se om jag kan hitta en väg att lägga in den igen fast på ett bättre sätt. Tack :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...