Gå till innehåll

Tävling


metsaen

Recommended Posts

Hur många skulle vara interesserade av att ställa upp i en tävling?

 

Min idé lyder:

 

Alla olika filmskapare här på forumet, får en månad på sig, tex 1-30november

på sig att skapa en film på ett tema vi alla bestämmer här.

 

Man har alltså fram till 1 november på sig att planera sin film.

 

Men filmen måste hålla sig till ett visst mönster.

 

Tex, Filmen måste Innehålla repliker,

Filmen får max vara 20minuter,

Handlingen måste på något sätt vara bunden till en hatt.

 

Sedan får alla lägga ut sin film på nätet,( kanske kan fixa server utrymme tills dess.)

 

Alla andra på forumet, även de som ej själva deltagit, får rösta på vilken film dem tyckte var bäst, och lämna motivering på varför.

 

Låter det inte som en bra idé ? :P

Länk till kommentar
Share on other sites

Tävlingar har varit på tal förut och jag är iaf på. Men det blir nog enklare om vi startar en DC-kanal eftersom de flesta inte har möjlighet att lägga ut sin film på en FTP.

 

Sen tycker jag vi ska begränsa till 10 minuter, annars är det lätt att man sitter vid sin dator och kollar och blir less ganska snart och då kan ju betyget få lida för det...

 

Men som sagt så tror jag det finns några som är på iaf

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag är med. Jag håller med Opus om tio minuters gränsen, att sitta och titta på datorn är väldigt obekvämt för många. Jag hoppas att fler är intresserade, det handlar trots allt inte om att ha bäst utrustning utan att göra bäst film , kom ihåg det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo jag har X-box. Men jag tror inte alla har det. Och jag är rädd för att de flesta bidragen är skit, precis så som det är på novemberfestivalen, 10 minuter pallar man, men inte 20 minuter. Och jag vill gärna se klart en film innan jag betygsätter den.

 

EDIT: Var iofs inte mig du citerade såg jag nu, men jag fasthåller min åsikt :).

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja för att orkar se alla filmerna om det blir många. Så är det ju även lite kvalite som räknas. Annars kan ju 5 minuter vara ganska bra. Men som sagt ska vi ha ett ämne eller inte? Det är ju ändå det som är lite match att ha något som alla filmerna handlar om.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Twizz][citat=ungfilm]Jag är med. Jag håller med Opus om tio minuters gränsen, att sitta och titta på datorn är väldigt obekvämt för många. .[/citat]

 

Har du ingen tv-ut på grafikkortet?[/citat]

 

Jag har TV - ut, men det är inte så kul att greja med sladdar varje gång man skall se en film på datorn. Jag tänkte inte personligen utan mest i allmänhet.

 

Fem minuter blir nog bäst. Så klart vi skall ha ämne. Men då menar jag själv inte att vi skall välja en genre, t.ex. action, utan jag menar det som ett ämne såsom frihet, kanske inte det bästa exemplet men jag tror ni förstår poängen.

Hur menade ni?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Christopher]låter grymt.

Men en hatt`? Kan man inte skaffa något lite bättre tema innan man drar igång? Något som är lite mer utav en utmaning.

 

 

Edit: Okej, det var ett exempel med hatten.. Jag är råfull och dum i huvudet, glöm min kommentar[/citat]

 

Jag tycker det är bättre med något abstrakt så att man kan tolka lite hur man vill.

 

Den första under den månaden vi har på oss så kan vi väl ha en omröstning kring några exempel och så får man till den sist det datumet att färdigställa.. tror dock inte jag kan vara med, eller möjligen något ytterst oseriöst snabbt, fast det kan ju bli kul/bra det med..

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...