Gå till innehåll

smält film


manner

Recommended Posts

Hej jag undrar hur jag få till det satt det ser ut som liet av filmen bir varm eller typ smälter det blir ett gult sken från nedre högra sidan har jag sett när jag kollar på BMX filmer och Viva la Bam. Det används också vid oldmovi efekter hur gör jag det med Adobe premer pro 2.0 har försökt länge nu.... Men har börjat funderat om det är en övergån eftersom den bruka användas när dom byter klipp....

En film där det används mycket är Etnis Forwad

Länk till kommentar
Share on other sites

Fel forum men...

 

Finns ingen "färdig" i Premiere Pro men med diverse olika pluggar kan man lösa det. Kör du After Effects så finns det en som heter CC Film Burn och du kan ladda ner en färdig preset hos den grymt duktige Stu Maschwitz:

 

http://prolost.blogspot.com/2006/11/film-burn.html

 

Edit: Kommer dock inte ihåg exakt vilka pluggar som har burned film effekten...

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Njo emulera effekten går men är lite trix.. om du då iställe har en vän som filmar i 16mm eller 35 mm kan han säkert dela med sig, annars är ju detta ett "fel" i filmen. Finns även stock footage att köpa med sk film burns.. Se min nya rulle där finns det en del, ligger en trailer på http://www.skullfilms.com där det säkert finns ganska exakt den effekt du söker. (dock gjorde med riktigt klipp, ingen effekt)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
Kom igen nu någon måste veta hur man gör

Seriöst Klajj, om någon vet så svarar dom.

 

Det är dessutom helg och i skrivande stund är 126000 hushåll utan ström vilket gör att massor av människor inte heller har möjlighet att svara.

 

Vad gör du själv för att hitta lösningen?

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej

After effects 6.5. Importera hela filmen. Lägg in den i projektfönstret. Klicka på filmen i timeline. Här kan du ställa in den del du vill ha effekten på. Välj effect>stylize>cc burn film. Ställ in effekten. Rendera.

/nils

 

 

jag sitter å kollar nu å jag hittar inte cc burn film under effect>stylize>cc burn film.. i AE 6.5

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Det går att att göra i Premiere pro 2.0 genom att tidsinställa ett videoklippt där man använder sig lensflare och välj den som är längst ner 105 mm tror jag det är. Sedan lägger man en channel mixer på dtt klippet lens flaren ligger och ställer in en gul orange färg. Ställ tiden på när lens flaren ska öka och minska och gör exakt samma som på channel mixern så blir den en flash som blir gul och liknar den på filmen. Tänk på att när flaren är som starkast ska det klippas till det kommande klippet och sedan fortsätta med samma flare inställningar.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...