manner Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 Hej jag undrar hur jag få till det satt det ser ut som liet av filmen bir varm eller typ smälter det blir ett gult sken från nedre högra sidan har jag sett när jag kollar på BMX filmer och Viva la Bam. Det används också vid oldmovi efekter hur gör jag det med Adobe premer pro 2.0 har försökt länge nu.... Men har börjat funderat om det är en övergån eftersom den bruka användas när dom byter klipp.... En film där det används mycket är Etnis Forwad 0 Quote
Max_H Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 Fel forum men... Finns ingen "färdig" i Premiere Pro men med diverse olika pluggar kan man lösa det. Kör du After Effects så finns det en som heter CC Film Burn och du kan ladda ner en färdig preset hos den grymt duktige Stu Maschwitz: http://prolost.blogspot.com/2006/11/film-burn.html Edit: Kommer dock inte ihåg exakt vilka pluggar som har burned film effekten... /Max 0 Quote
ChrisSFP Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 Njo emulera effekten går men är lite trix.. om du då iställe har en vän som filmar i 16mm eller 35 mm kan han säkert dela med sig, annars är ju detta ett "fel" i filmen. Finns även stock footage att köpa med sk film burns.. Se min nya rulle där finns det en del, ligger en trailer på http://www.skullfilms.com där det säkert finns ganska exakt den effekt du söker. (dock gjorde med riktigt klipp, ingen effekt) 0 Quote
manner Posted January 4, 2007 Author Posted January 4, 2007 joi jag såg att det va fel men jag viste inta att det va två olika men jag såg det nu.... sorry 0 Quote
manner Posted January 4, 2007 Author Posted January 4, 2007 Ok men hur får jag den färdiga preseten att funka jag har AE 6.5 men funderar på att skafaf 7.0 0 Quote
jernby film Posted January 5, 2007 Posted January 5, 2007 Hej After effects 6.5. Importera hela filmen. Lägg in den i projektfönstret. Klicka på filmen i timeline. Här kan du ställa in den del du vill ha effekten på. Välj effect>stylize>cc burn film. Ställ in effekten. Rendera. /nils 0 Quote
Klajj Posted January 13, 2007 Posted January 13, 2007 Hur gör man detta i Final Cut Express? http://www.freeride.se/forum/thread.php?t=32228 De flammande sakerna asså. 0 Quote
Klajj Posted January 14, 2007 Posted January 14, 2007 Kom igen nu någon måste veta hur man gör 0 Quote
Rogge Posted January 14, 2007 Posted January 14, 2007 Kom igen nu någon måste veta hur man gör Seriöst Klajj, om någon vet så svarar dom. Det är dessutom helg och i skrivande stund är 126000 hushåll utan ström vilket gör att massor av människor inte heller har möjlighet att svara. Vad gör du själv för att hitta lösningen? 0 Quote
Klajj Posted January 14, 2007 Posted January 14, 2007 Jag har frågat på typ 40 forum men får inget svar, jag är bara så beroende av denna effekt... Sorry ifall det blev lite mycket tjat 0 Quote
Rogge Posted January 14, 2007 Posted January 14, 2007 Prova att kontakta killen som gjorde filmen. Han använde iofs Sony Vegas men han kanske kan hjälpa dig. Att gå direkt till källan och fråga är bäst. 0 Quote
Klajj Posted January 14, 2007 Posted January 14, 2007 Jag tror att jag har hittat nåt men tack 0 Quote
Pace Posted January 14, 2007 Posted January 14, 2007 1. Bumpa inte tråden i onödan som Rogge påpekat. 2. Du har inte ensamrätt på diskussioner. När du hittar ett svar på din egen fråga, se till att andra kan ta del av svaret genom att posta lösningen här. 0 Quote
Klajj Posted January 15, 2007 Posted January 15, 2007 nu har jag fått till det :) jag filmade eld och sen screenade jag det över ett annat klipp. funkade fin fint 0 Quote
lilla_farbrorn Posted January 15, 2007 Posted January 15, 2007 Smart kreativ lösning. Måste provas nån gång! 0 Quote
manner Posted January 19, 2007 Author Posted January 19, 2007 Hej After effects 6.5. Importera hela filmen. Lägg in den i projektfönstret. Klicka på filmen i timeline. Här kan du ställa in den del du vill ha effekten på. Välj effect>stylize>cc burn film. Ställ in effekten. Rendera. /nils jag sitter å kollar nu å jag hittar inte cc burn film under effect>stylize>cc burn film.. i AE 6.5 0 Quote
jernby film Posted January 19, 2007 Posted January 19, 2007 jag sitter å kollar nu å jag hittar inte cc burn film under effect>stylize>cc burn film.. i AE 6.5 När du registrerade AE 6.5 laddades många effekter ner från internet. Kan vara dessa som du inte har erhållit, tror jag. /nils 0 Quote
Diuier Posted February 12, 2007 Posted February 12, 2007 Kärt barn har många namn, men de jag tror du söker kajj kallas oftast "Film Clutter" Här har du en länk där du kan tanka ner några eller köpa http://www.artbeats.com/prod/product.php?pg=3&id=160 0 Quote
Johan Tungsten Posted February 14, 2007 Posted February 14, 2007 Det går att att göra i Premiere pro 2.0 genom att tidsinställa ett videoklippt där man använder sig lensflare och välj den som är längst ner 105 mm tror jag det är. Sedan lägger man en channel mixer på dtt klippet lens flaren ligger och ställer in en gul orange färg. Ställ tiden på när lens flaren ska öka och minska och gör exakt samma som på channel mixern så blir den en flash som blir gul och liknar den på filmen. Tänk på att när flaren är som starkast ska det klippas till det kommande klippet och sedan fortsätta med samma flare inställningar. 0 Quote
manner Posted February 28, 2007 Author Posted February 28, 2007 Jag får inte till det så det blir nå snygt men men 0 Quote
Recommended Posts