thesnowboarders
Medlemmar-
Inlägg
346 -
Blev medlem
Allt postat av thesnowboarders
-
Hur överför jag film till datorn???!!
thesnowboarders svarade på ämne startat av tokiho i Datorteknik
För att kunna lägga in film på datorn från min HV20 behöver jag ett firewire sladd och ett firewire uttag i min dator. Eftersom jag inte har något av det och jag inte vet hur man kopplar in firewire kort i datorn så får det bli firewire sladd med firewire hubb som självklart har firewire uttag. Men eftersom hubben är kopplad med USB sladd till datorn, går det att överföra då?? /Oscar -
http://www.voodoofilm.org (A)
-
Hur överför jag film till datorn???!!
thesnowboarders svarade på ämne startat av tokiho i Datorteknik
Det får bli en hubb, billigare och enklare.. Får även köpa in en firewire sladd.. -
Tack! Ser ut som om jag får köpa in en firewire sladd och en firewire hubb..
-
Hur överför jag film till datorn???!!
thesnowboarders svarade på ämne startat av tokiho i Datorteknik
f*n! Jag har inget Firewire uttag i min dator :( Det är en Dell 9150. Vad ska jag göra? Finns det något sätt att överföra till datorn tex adapter eller något annat? /Oscar -
Hur överför jag film till datorn???!!
thesnowboarders svarade på ämne startat av tokiho i Datorteknik
Tack så jätte mycket! Ska testa nu och återkommer sen! /Oscar -
Hur lägger man in film på datorn via USB kabel om det går? Självklart har jag en HV20. Både WMM och Vegas 6.0 säger att den hittar inget device eller att man ska sätta in en enhet. Snälla, behöver hjälp så fort som möjligt! /Oscar
-
Vad har du för redigeringsprogram? För i After Effects så kan man dämpa belysningen i något som heter curves (osäker). Men om du vill fixa det på plats kanske UV-filter hjälper?? /Oscar
-
Hur överför jag film till datorn???!!
thesnowboarders svarade på ämne startat av tokiho i Datorteknik
Hmm, jag tvivlar på att USB-kabeln är sönder då den är väldigt ny, men jag kan ju alltid testa för an vet ju inte. Jag har testat olika portar. Ska även testa Firewire sladd. /Oscar -
Hur överför jag film till datorn???!!
thesnowboarders svarade på ämne startat av tokiho i Datorteknik
Jag har själv fått ett problem på nacken nu :( Det som är problemet är att när jag kopplar min videokamera, Canon HV20, i datorn så händer inget. När jag säger att inget händer så menar jag att när man ska fånga video från ett device så hittar den inget att fånga ifrån, alltså min kamera. Min Canon HV20 är köpt i USA men det ska väl inte vara några problem för det? Redigerings programmen jag har testat med är WMM och Vegas 6.0. Extremt tacksam för svar/hjälp/tips! /Oscar -
Hejsan! Idag när jag skulle lägga in film från min videokamera till datorn sa den att den inte hittade något device? Kameran, Canon HV20, är köpt från USA men det vore väl inget problem med att överföra till datorn? Programmen jag försöker med är Vegas 6.0 och WMM. Är det någon speciell inställning i kameran man måste ändra/sätta på/av? Hemskt tacksam för svar! /Oscar
-
Prova med http://www.litegrip.se , dem har de flesta sakerna till utrhyrning men vet inte om dem har 35mm adaptrar :/ /Oscar
-
Kan du förklara lite mer :P? Jag är ganska nybörjare inom film xD
-
Någon tycks inte veta vad A1 försäkring är
-
Ja den skjuter HD och nej det är inget problem som många "kunniga" tror. /Oscar
-
Du liknar Christer Fuglesang fast i ung version, kanske lite Off topic då men :P
-
Nej, men om dem nu skulle kasta en riktig motorsåg så tror jag knappast på att den var igång. Men hur kan han kasta den och han fånga den? Animerat?
-
Okej, det var inte den senaste filmen jag såg men jag tyckte den var så bra så jag bara måste säga den. Filmen jag talar om är Final Destination 2 och är en jävligt läskig men skön film. Grymt snygga effekter. Någon som håller med mig :)? /Oscar
-
Kan jag få hans msn? Jag har länge velat prata med Johan! Tyvärr så stängdes hans tråd om hans film. Han har bra självförtroende och har bra idéer. Skulle hemskt gärna bolla lite idéer med han.
-
Guilt: (It's a one word drama)
thesnowboarders svarade på ämne startat av Johan_Ask i Kolla mitt manus!
Hur gick det med din förra film Johan? Jag syftar på filmen där du skulle få filma med en red cam och få ngn miljon i bidrag och gud vet vad. Btw, ditt manus, jag finner inte ord för det. /Oscar -
Vet inte om detta är rätt ställe men jag testar, om det är fel så flytta mig. Jag såg nyss skandia bankens reklam, där en kille kastar motorsågen till en annan. Hur gör han? Han kastar väl ändå ingen riktig motorsåg? Är helt enkelt bara nyfiken :) /Oscar
-
AE - Realistisk avrättning
thesnowboarders svarade på ämne startat av BlingBlasters i Digitala effekter
Fy i helv*te vad snyggt xD! -
Hur överför jag film till datorn???!!
thesnowboarders svarade på ämne startat av tokiho i Datorteknik
Jag kan hjälpa dig. Jag utgår ifrån att du har en DV kamera, eller? För att överföra till datorn ska jag förklara nu hur man gör detta i WMM (Windows Movie Maker). 1. Sätt på kameran. 2. Gå över till ett läge som heter antagligen "Play Mode" där du kan se din film i kameran. 3. Spola fram/tillbaka och pausa vart du ska börja "kopiera" över till datorn. 4. Starta WMM. 5. Koppla USB sladden till din dator. 6. I WMM klickar du på en av länkarna i vänstra hörnet "Fånga från Videoenhet" 7. När du har klickat på "Fånga från videoenhet" så väljer du vilken källa du vill överföra från. 8. Nu när du har valt källan och klickat på nästa döper du vad film klippen ska heta och vart dem ska sparas. 9. När du klickat på nästa klickar du ytterligare nästa. 10. Nu har du kommit till delen där du ska fånga video från din video enhet. Så FÖRST klickar du på starta fångst i WMM. 11. Därefter klickar du på play i din videokamera. 12. När du överfört det du vill överföra pausar du din videokamera och därefter klickar du på "avbryt fångst. 13. Därefter klickar du på slutför och Vóila! Nu har du överfört video från videoenhet till dator! Hade exakt samma problem som dig när jag hade min första videokamera. Hoppas du tyckte information var bra. Om det är något du undrar över så är det bara att fråga :) /Oscar -
Tjena! Som rubriken lyder så behöver jag en svensk bruksanvisning till min Canon HV20. Det jag menar då är om någon känner till något dokument eller något liknande som man kan ladda ner som pdf eller liknande. Eller om någon konstigt nog har en liggandes hemma och inte är en ägare för en HV20. Eller kanske ni vet något annat sätt att få tag i en, helst så billigt som möjligt. /Oscar
-
vilken filmkamera har dom i kustbevakarna?
thesnowboarders svarade på ämne startat av MrErik i Videokameror
Rätta mig någon om jag har fel, men jag tror att dem brukar skjuta med en Sony pd 170p, eftersom jag såg i ett avsnitt att dem råkade filma en annan kameraman som höll i en sådan. Men kanske var just då, tror dem annars använder någon Axel kamera? /Oscar
