
yarrik112
Medlemmar-
Inlägg
55 -
Blev medlem
Personlig information
-
Ort
Landskrona
-
Yrke/titel
Student
-
Namn
Sebastian Björkemar
Filmskapande
-
Influenser
LoTR, Batman Begins, Braveheart
-
Intressen
Film, styrketräna, gitarrist i RageDate (metalband)
Utmärkelser för yarrik112
-
[citat=Java ex Machina]har nån nämnt Mirrormask eller Coraline än?[/citat] Jag har sett Mirromask. Kanske du åsso har vid detta laget =P Det är iaf grymt bra. Så jäkla vackert gjord. jag råder alla på forumet att se den!!
-
Psycho- krigsfilm som ni ALDRIG SETT FÖRR!!!
yarrik112 svarade på ämne startat av yooonis i Kolla mitt manus!
[citat=jbergman]Först vill jag säga att jag tycker att det känns minst sagt desperat att starta en ny tråd om ett manus som du redan lagt upp i en annan tråd... Jag kan tänka mig att det känns frustrerande att inte få några kommentarer på det du skrivit, men du bör nog tänka på hur du presenterar ditt manus. Varken denna presentation eller din förra lockar till läsning. Om inte annat för att du låter fullständigt oseriös, och vad är då poängen med att kommentera manuset? Jag läste faktiskt igenom manuset när du lade upp det förra gången men fann det väldigt ointressant. De första replikerna var helt hopplös exposition, och sedan fortsatte en lång dialog sida upp och sida ned innan filmen tog en vändning som inte ledde någonstans... Eftersom jag inte hade en aning om vad du ville åstadkomma eller om du ens hade något syfte med filmen orkade jag inte kommentera. Det fanns liksom ingenstans att börja. /Jakob[/citat] Va inte så hård mot honom =P Det är inte lätt för alla att skriva bra manus i början. Men som jbergman säger så borde du vara tydligare med allt, göra det strukturerat. Försök också tänka dig att saker och ting inte får bli för utdragna och "handlingslösa", utan folk måste kunna se på det utan att bli uttråkade vid eventuell film. Annars bra jobbat, och fortsätt kämpa! tips: försök slipa lite mer på The Outpost. Och om du får idéer till nåt annat, så skriv ner dem också. Tänk då mycket på att ett kort och intensivt manus är bättre än ett långt tråkigt. Kan va bra träning att göra detta om och om igen. -
[citat=blood_boy]well i would not say that maya is better at doing textures and lights than max. maybe it was but with the new versions of max. there are all about the same.... i cannot choose one and not the other. because i went and bought them both. i work with both max and maya and even C4D. but when i really ´want to get down and make my own menu, and run custom stuff, and make objects that animate them selves usuing expressions i have to use maya... max give you just as good quality rendering as maya because they both use Mental Ray. but in maya you could quickly write a custom shader that is not part of the program and render with it in minutes. this is not as simple in max. maya is more for the tech. Nerd like me and max is more for some one who want to get it done quickly and is not a control freak. like me. the real difference between them is under the program, the parts of the program that very few people ever go. so on the surface of things there are both equaly good. Tack Blood_boy[/citat] It´s cool having a english-only speaker here on the forum. I welcome you! =) Edit: Or maby you´re just fooling around and försöker leka tuff? =P
-
[citat=jbergman]Det är distributionsbolagen som bestämmer vad filmerna skall heta på svenska. /Jakob[/citat] Isåfall har de svenska distributionsbolagen inte mycket bakom pannbenen vad gäller ren översättning engelska--> svenska =P
-
http://www.sketchup.com Det är ett skitbra 3d o 2d program. Bara kolla på tutorialsen och lek rundor lite så e du expert =P Man kan göra allt i det, finns plugins för det du vill göra.
-
[citat=FlumbProd]sänk basen under 70Hz, sänk diskanten över 4000Hz, höj vid 250 och dista med en lätt overdrive, tryck sedan in det i en limiter eller kompressor och dra upp volymen. Det kan nog funka rätt bra. /P. Vörén[/citat] Vet du nån sida lr har du nåt tips på var man kan lära sig om vad de olika frekvenserna har för "effekt", dvs hur man ska bära sig åt för att få ljudet att låta på olika sätt?
-
Jag får inget ljud i filmen =/ har provat massa olika codecs men funkar inte. kan man inte tanka hem filmen?
-
[citat=Spartacus]Har alltid haft det som tradition att se det men började _för_ tidigt idag för att kunna hålla traditionen vid liv, fan ta er SVT : /[/citat] Tyckte de va synd att man inte hade nåt mellansnack heller, typ i en studio som man brukar. Istället så va de reklam varje 5 min...
-
Mechanical thing (6 min 30 sec)
yarrik112 svarade på ämne startat av El Turboroberto i Kolla min film!
Va grymt bra video! Det enda jag kan klaga på är att låten år så onödigt lång. Känns som massa saker man slängt in. Kan bli lite långtråkigt menar jag. Men det tror ja inte du har bidtragit något till =) Bra jobbat! -
Ehm, okej =) ta din tid. ska bli spännande och se hur det ser ut.
-
Själv va ja uppe hela natten o såg det. Är någon speciell tradition vi har i vår familj. Filmälskare, jadå =)
-
[citat=kalle112]mm...de skulle man säkert kunna göra. Men problemet är att det INTE FINNS någon sådan kompis. Jag behöver ett sätt att manipulera rösterna på. Jag vill få rösterna att låta mycket bättre och mer äkta. Går det att lösa det här på nåt vettigt sätt?[/citat] Att ha okej röster från början är helt klart de bästa. Men om du vill så kan du tanka hem Audacity tex, finns gratis på nätet. Googla lite på de. Där kan du försöka pilla med rösterna lite o se om du kan få något bättre resultat. Att få fram en mer trovärdig dialekt lär nog inte gå, men om du tex tycker rösterna i sig låter allmänt fjantigt så kan man försöka "biffa" upp dem lite i programmet =)
-
[citat=Munthe][citat=yarrik112][citat=Ronnie]Magic Bullet for Editors 2 är realtid med rätt grafikkort. http://www.digitalvideoediting.com/articles/viewarticle.jsp?id=37764[/citat] Jag har ett 6800 Ultra (Gainward), och i Magic Bullet går renderingen riktigt slött. Inte några 12 frames/s utan kanske 1-2/s. vad kan detta bero på? jag har en bra processor och har 1 gb minne. After Effects 6.5 går dessutom jätte slött så fort ja använde Magic Bullet 2 på min film. Det kan inte va att man måste lära sig använda M B rätt så att renderingen går snabbare, alltså att de finns vissa tricks?[/citat] Det är Magic Bullet FOR EDITORS som är realtid med GPU-accelerering om man har rätt grafikkort. Inte Magic Bullet Suite för AE. 1-2 rutor per sekund är en ganska bra hastighet i AE. Då använder du säkert inte artefaktreduceringen.[/citat] Ahh okej. Men vilket program använder man FOR EDITORS till då? Och är artefactreduceringen bara en inställning?
-
[citat=Ronnie]Magic Bullet for Editors 2 är realtid med rätt grafikkort. http://www.digitalvideoediting.com/articles/viewarticle.jsp?id=37764[/citat] Jag har ett 6800 Ultra (Gainward), och i Magic Bullet går renderingen riktigt slött. Inte några 12 frames/s utan kanske 1-2/s. vad kan detta bero på? jag har en bra processor och har 1 gb minne. After Effects 6.5 går dessutom jätte slött så fort ja använde Magic Bullet 2 på min film. Det kan inte va att man måste lära sig använda M B rätt så att renderingen går snabbare, alltså att de finns vissa tricks?
-
[citat=BadSeed]ska man hårddra det så behöver man varken animeringsfunktion eller animationsprogram. Det räcker att filma av rörelsen tex en sekund varje gång och sedan i videoredigering klippa ut tex 2 frames och pyssla ihop det till en animation. Detta är dock vääldigt tidskrävande. Men så gjorde iallafall jag när jag inte hade något speciellt animeringsprogram och en vanlig dvkamera[/citat] Det borde väl vara lättare att få bättre upplösning på bilderna om man tar dem med stillbildskamera, än filma det.