Gå till innehåll

Recommended Posts

• 2 veckor senare...
Postad

Dom kommer, dom kommer. (Det ska bli en lång film)

Vi har inte filmat så långt just nu men snart så uppdaterar jag tråden med lite zombies.:)

Postad

När du säger "lång film", menar du långfilm (min 60/73min) eller bara att den ska bli längre än en vanlig kortis?

Titeln gillar jag inte, känns lite ripoff på Loks album "Naken, blästrad och skitsur" och deras är dessutom bättre.

Postad
När du säger "lång film", menar du långfilm (min 60/73min) eller bara att den ska bli längre än en vanlig kortis?

Titeln gillar jag inte, känns lite ripoff på Loks album "Naken, blästrad och skitsur" och deras är dessutom bättre.

Det ska bli en lång film på ca 80/90 minuter.

Jag har fått Joe Kraemer till att göra musiken till filmen (det var inte gratis kan jag säga) Han har gjort musiken till House of the dead 2,King Pin osv..

Alla skådespelare är folk jag känner samt andra som bara är sugna på att vara med.

Angående titeln så kan det nog bli att vi ändrar den när filmen blir klar (blir enklare att ge filmen ett bra namn då.

Kul att det är fler en jag som gillar zombies.

PS. Bor ni nära Uppsala och vill vara med i filmen så är det bara att skicka ett meddelande till mig, Skådisar har man aldrig nog med:)

Postad

Jag håller med föregående talare. Smått meningslös scen att visa upp.

Det ska bli en lång film på ca 80/90 minuter.

80-90 minuter skulle inte jag kalla en lång film. Nuförtiden måste väl en film vara över tre timmar för att kallas lång. Däremot är det en långfilm, eftersom den är över 72 minuter. Observera alltså skillnaden på lång film och långfilm, som är två olika saker.

Men lycka till med filmandet. Hur fick ni Joe Kraemer att vilja göra musiken? Enbart massa pengar eller? (Och kunde ni inte lagt de pengarna på en duktig fotograf eller nåt istället?)

Postad
Jag håller med föregående talare. Smått meningslös scen att visa upp.

Men lycka till med filmandet. Hur fick ni Joe Kraemer att vilja göra musiken? Enbart massa pengar eller? (Och kunde ni inte lagt de pengarna på en duktig fotograf eller nåt istället?)

Jag frågade Kraemer om han kunde tänka sig att göra en theme till en amatör film vilket han snabbt svarade nej på. Jag frågade vidare om priser osv. och då ville han veta vad vi hade för budget samt vad det var för film. jag skrev tillbaks att det är ett hobby projekt men att det finns en del pengar.

Efter det så sa han att han ville hjälpa oss då han gillade våran grej och sa att han kunde göra en main theme till oss för 300 dollar vilket han kallade att han gjorde mig en tjenst :) Han sa att det var inte i närheten av vad han tar normalt.

Du frågade också varför vi inte spenderar pengarna på en duktig fotograf istället.

Jo det svaret är enkelt, vi gör filmen för att vi tycker att det är roligt att just filma och planera osv, det enda vi inte kan göra själva är musiken och då är det ju kul att göra en sån här grej.

Postad

Kul grej att ni har fått honom att göra musik till filmen. Men är det verkligen värt att lägga ner 300 dollar på en låt? Om den blir skitdålig, vad gör ni då?:P

Lycka till med filmen!

Postad
Kul grej att ni har fått honom att göra musik till filmen. Men är det verkligen värt att lägga ner 300 dollar på en låt? Om den blir skitdålig, vad gör ni då?:P

Lycka till med filmen!

Tack!

Det fungerar så att man inte betalar förens man är nöjd med låten, dvs att han gör ändringar om man inte är nöjd.

Man får också en evighets licens att använda låten vilket är ganska kul:)

Filmens övriga rekvisita ligger på ca 100.000kr så då är 300 dollar inte så mycket att gråta för.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...