ubergynt Posted October 6, 2006 Posted October 6, 2006 Nästa år ska jag söka in till Stockholms Filmskola, men jag har funderat lite på vad gör jag efter skolan, hur ser livet ut? Är det någolunda lätt att hitta jobb, som assistent eller liknade? Någon som har lite tips och erfarenhet? 0 Quote
sound_front Posted October 6, 2006 Posted October 6, 2006 Det är så olika! Beroende på erfarenhet, kontakter, hur bra man är på sitt område m.m. Men betalda jobb är svårt ibörjan! men är du duktig finns det alltid jobb! Sen är det lättare i Stockholm gämfört med här nere i skåne! men så har vi juh Danmark också! lyckatill! 0 Quote
Lasse_laser Posted October 10, 2006 Posted October 10, 2006 Jag personligen har inte hittat nåt jobb inom filmbranschen (för dålig på att söka efter dom), men kompisen som gick samma utbildning frilansar just nu, och han är ta mig tusan överallt när jag hör av honom, Oslo, Stockholm, Fjällen, etc... Så det gäller att vara på. 0 Quote
Dawey Posted October 11, 2006 Posted October 11, 2006 Här finns en hel del trevliga exempel på vad som blir av eleverna på SFS: http://stockholmsfilmskola.com.digitest.biz/index.php?page=nyhet&w=17 0 Quote
Jodokast Posted June 6, 2007 Posted June 6, 2007 Nästa år ska jag söka in till Stockholms Filmskola, men jag har funderat lite på vad gör jag efter skolan, hur ser livet ut? Är det någolunda lätt att hitta jobb, som assistent eller liknade? Någon som har lite tips och erfarenhet? Det beror ganska mycket på vad du vill jobba som och vad du är bäst på? 0 Quote
Eibon Posted June 6, 2007 Posted June 6, 2007 om ni har praktik på skolan så försök hitta en plats där det är stor chans för jobb. då du sen kommit in i branschen så är det bara o jobba sig uppåt. så tänkte jag iallafall. första året på kalix hade jag praktik med Darek Hodor, andra året sökte jag på SVT och jobbar numera där. 0 Quote
Recommended Posts