ungfilm Posted February 12, 2004 Share Posted February 12, 2004 Trailer för en kortfilm som jag hållt på med ett tag nu.. Konstruktiv kritik tack! http://photocabin.com/vcontroller.php?id=135 45 sekunder MPEG 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
David regi. Posted February 12, 2004 Share Posted February 12, 2004 Fin trailer! Kort och inte alltför "sägande". Det tycker jag är bra. Det enda som jag tänkte på, som var mindre bra var att ljudet var lite mumligt. Jag testade att höja men hörde inte riktigt ändå, och sedan när musiken kom in fick jag en smärre chock! Den hördes bra! Det är möjligt att denna allmäna dator, jag använder, med dess små högtalare är lite sunkiga. Skall testa se trailern hemma. MVH / David 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ungfilm Posted February 12, 2004 Author Share Posted February 12, 2004 Jag skall se om jag kan göra nåt åt ljudkvaliten. Kul att du tyckte om den. Att den inte skulle berätta för mycket var meningen , för det är rätt tråkigt att se en trailer där du kan förstå exakt vad som kommer hända, finns en del såna för till fället fast mest i komedi trailers och annat. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Senap Posted February 13, 2004 Share Posted February 13, 2004 jag tyckte om den, passande musik. som David sa är pratet lite mumligt.. skulle dock velat se en lite längre version. Lite längre klipp kanske för att få bättre grepp på trailern. Men som sagt, den är bra som den är -- jag är nyfiken på filmen :D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ungfilm Posted February 14, 2004 Author Share Posted February 14, 2004 Jag förstår att pratet blev lite mumligt men jag tror det beror på att vi inte hade någon mic .. Kul att ni tyckte om den annars 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ungfilm Posted February 18, 2004 Author Share Posted February 18, 2004 Jag har fått kritik på att folk inte förstår storyn. Och de har rätt, det är svårt att förstå storyn. Det är ju ett minus med trailern men om den trailern ger en felaktig bild av filmen är ju det ännumer fel. Vad tror ni filmen handlar om?.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DotStudio Posted February 24, 2004 Share Posted February 24, 2004 Gillar den starkt ! När kommer "hela" filmen? Bild kvaliteten var väldigt dålig dock. Men det överlevar man. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ungfilm Posted February 24, 2004 Author Share Posted February 24, 2004 Tråden lever! Trodde den var helt död.. Kvaliteten är skit.. Jag vet. Jag har problem att hitta ett webbhotell där jag kan lägga upp lite större filer, så därför fick kvaliteten lida. Filmen är färdig och ligger på hårddisken, om jag kunde skulle jag självklart ladda upp den på webben så att ni kunde se den men det går inte (webbhotell). Ni vet inte några webbhotell som inte kostar för mycket?.. Kul att du gillade den! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ungfilm Posted February 26, 2004 Author Share Posted February 26, 2004 ingen som vet nåt bra webbhotell?.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lilla_farbrorn Posted February 26, 2004 Share Posted February 26, 2004 b-one är det ända jag känner till.. verkar ju bra och särskilt dyrt är det inte heller. http://www.b-one.net/ 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Twizz Posted February 26, 2004 Share Posted February 26, 2004 Jag fick inte fram något om vad den handlar om faktiskt. Men jag känner ändå ett sug att jag vill se den. Är den klar? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ungfilm Posted February 26, 2004 Author Share Posted February 26, 2004 Japp, Twizz filmen är färdig och ligger på hårddisken och dammar. Jag vet att de är problemet i trailern att man inte riktigt förstår vad den handlar om, men som jag skrev i ett tidigare inlägg är det värre om man bildar en felaktig uppfattning.. Jag funderar på att göra en version 2 av trailern och se ifall det blir bättre. lilla_farbrorn jag har funderat på det ett tag, det är nog det billigaste men det som är bäst med det är att det inte har någon bandbredds begränsning! :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mickels Posted February 26, 2004 Share Posted February 26, 2004 Ljudnivåerna var olika de e nackdelen, men annars va den bra. Ett bra ljud att rekomendera att allt ljud har samma volym, alltså hoppar ungefär på samma nivå på mätarna. Man slipper då höja o sänka när man tittar. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Twizz Posted February 27, 2004 Share Posted February 27, 2004 Annars så kan man ju dela filmerna på icq eller msn tills man hittar något ställe att dela ifrån. Jag har typ 1 timmes jobb kvar på min kortfilm sen är den klar. :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ungfilm Posted February 27, 2004 Author Share Posted February 27, 2004 Jaa det var en bra ide.. Man kan ju ha en sån msn och icq lista här på forumet.. Skulle vart nåt det.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Twizz Posted February 27, 2004 Share Posted February 27, 2004 Har du msn? Leta upp mej på **** då. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ungfilm Posted February 28, 2004 Author Share Posted February 28, 2004 Japp jag har msn.. Skall bara fixa en mindre fil som inte tar hela da'n att ladda först .. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts