Gå till innehåll

Hackar Premier pro???


Twizz

Recommended Posts

Jag har 1 gb minne och en P4 2.4. Men jag kan inte tittar hur filmen blir i premier. Inte ens när rutan är jätteliten. Det är typ 5 sekunder sen tappar den synken på bilden och den börjar hacka. Det är ganska irriterande när man sitter och klipper och man är tvungen att exportera dene och se resultatet och sen fixa alla felen. I 6.5 kunde jag ju se resultatet direkt vid klippningen iallafall.

Länk till kommentar
Share on other sites

Med dina specs så ska den inte hacka så där.

 

Vad har du för hårddisk/-ar? Hur stora är dem och hur mycket utrymme har du kvar? Vet du vilka lägen de kör i?

 

För videoredigering ska du helst ha Ultra-DMA 5 hårddiskar.

Det kan du se i Kontrollpanelen --> System --> Device Managar kommer inte ihåg vad det heter på svenska, men det ligger under hårdvaru tabben) --> IDE ATA/ATAPI controllers. Gå in på Primary och Secondary Channel och se vad det står under Advanced settings på Transfer Mode och Current Tranfser Mode.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Ibland kan det vara en idé att dra fram till början av klippet du vill titta på och vänta ett litet tag. Det fungerar för mig, som om datorn måste arbeta in den nya positionen. Däremot gjorde den bara så när jag hade 512 ram (P4 2,4), nu har jag 1024 och har inte haft ett problem, ens med timmeslånga klipp...

Länk till kommentar
Share on other sites

Om du kör andra program så som spel o sånt än Premier kan de kanske vara problemet. Om de är så att du har de så är de inte bara att plocka bort dom (Men kanske är värt o prova först om man inte har lust), men de bästa är att instalera om hela systemet. Har inget bättre svar. De borde heller inte hacka, för jag har en Mac på 400 Mhz o 704 Mb ram o kör IDE hårddiskar. Men jag kör Final Cut Pro iof, men hackar de gör de inte.

 

Fast faktum är att jag nog en gång råkade ut för det, vet inte varför. Men löste sig med att reconnekta alla klipp.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tror problemet ligger i att du använder 6 rader med klipp. Premiere Pro är ett rätt krävande program och om du öder på med så pass många rader så lär det sega ner sig rejält.

 

Behöver du verkligen använda 6 rader? Försök minimera raderna med klipp om du kan. Annars får du nog leva med att rendera varje gång du ska se på det du gjort.

Länk till kommentar
Share on other sites

Premiere Pro lider av en hel del barnsjukdomar, har jag fått höra av Adobe inofficiellt. Det har varit problem med export via "billiga" Firewire kort till kamera/bandare, drop-outs. Samt att ljudet har haft en tendens att klippa vid export till kamera/bandare.

 

Lite felsökning :

Hackar det även då ni redigerar ut via Firewire till TV?

Stäng av "Play Video on DV hardware" i Playback settings om ni redigerar utan externa DV utrustning.

 

För min del slutade det med att jag exporterade allt från gamla hederliga 6.5 versionen igen. Jag är definitivt redo för en uppdatering av Pro versionen!

 

 

ha de

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Det som är tråkigt med att det hackar är ju när jag ska klippa några scener i takt med musiken. Nästa grej jag ska göra är att köpa en ny hårddisk med 8 mb cashe även till den med klippen.

 

Annars så börjar jag gilla pro nu. Har börjat lära mej det mesta nu.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...