baztii Postad 28 augusti 2006 Postad 28 augusti 2006 Snälla hjälp mig att lösa detta linjeproblem. Håller på att bli galen. Det måste bara finnas en lösning. Hoppas att någon av er där ute är ett ouptäckt geni. 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 28 augusti 2006 Postad 28 augusti 2006 Jag har provat i typ en kvart nu och min logik säger mig att det inte finns någon lösning på det här problemet. 0 Citera
vilcans Postad 28 augusti 2006 Postad 28 augusti 2006 Enkelt: Ett streck är mellan två punkter. Det står inget om att du inte får korsa punkterna. 0 Citera
dreeze Postad 28 augusti 2006 Postad 28 augusti 2006 Jag är ingen expert på grafteori, men enligt vad jag kan rita ut på den där så har man 3 punkter med ojämnt antal noder (5), och en Euclidean path (en linje) går bara att rita om man har 2 punkter med ojämnt antal noder... men som sagt, det är bara vad jag själv har lyckats lista ut. Är inte säker på att jag fattat exakt hur Euclidean paths fungerar. Om man får korsa punkterna så är isf hela frågan en kuggfråga ;) 0 Citera
kalle112 Postad 29 augusti 2006 Postad 29 augusti 2006 har nu provat det där en kvart ungefär. Men det blir alltid ett streck som inte går att korsa... 0 Citera
Christian van Caine Postad 29 augusti 2006 Postad 29 augusti 2006 Enkelt: Ett streck är mellan två punkter. Det står inget om att du inte får korsa punkterna. Yes it does, hela frågan är en kuggfråga som inte går att lösa matematiskt eftersom det är jämnt antal sträck :-) Det står väldigt tydligt att man måste gå via sträcken, & sträcken definieras tydligt som mitt mellan punkterna. Alltså får man inte passera punkterna själva :-) 0 Citera
gorse Postad 29 augusti 2006 Postad 29 augusti 2006 Hade det stått "utan att lyfta pennan" eller liknande hade jag vikt in ett hörn av pappret. Men då hade linjen blivit bruten när man viker ut pappret igen och det står "med en enda linje". Mitt förslag är att man gör hål i pappret och låter linjen gå genom hålet/hålen och man fortsätter att rita på baksidan av pappret för att gå tillbaka till framsidan där det är lämpligt. 0 Citera
vilcans Postad 29 augusti 2006 Postad 29 augusti 2006 Yes it does, hela frågan är en kuggfråga som inte går att lösa matematiskt eftersom det är jämnt antal sträck :-) Det står väldigt tydligt att man måste gå via sträcken, & sträcken definieras tydligt som mitt mellan punkterna. Alltså får man inte passera punkterna själva :-) Mellan punkterna ja. Det är inte helt tydligt förklarat, men om man antar att ett streck börjar i kanten på punkten (inte i mitten på den) så kan man ju dra strecket över en punkt utan att passera ett streck. 0 Citera
vilcans Postad 29 augusti 2006 Postad 29 augusti 2006 Hade det stått "utan att lyfta pennan" eller liknande hade jag vikt in ett hörn av pappret. Men då hade linjen blivit bruten när man viker ut pappret igen och det står "med en enda linje". Mitt förslag är att man gör hål i pappret och låter linjen gå genom hålet/hålen och man fortsätter att rita på baksidan av pappret för att gå tillbaka till framsidan där det är lämpligt. Man skulle ju kunna riva isär papperet på lämpligt sett och tejpa ihop det. Sen drar man ett sammanhängande streck. 0 Citera
vilcans Postad 29 augusti 2006 Postad 29 augusti 2006 Förresten var jag nära att hoppa över denna tråd eftersom jag trodde den handlade om interlace-ränder. :-) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.