Headman Posted August 27, 2006 Posted August 27, 2006 jo jag försöker i all evighet att lägga in ett klipp med blod, men som sagt så grejar inte mitt program vitt bakgrund så vet nån något program som fixar det, eller om någon har en tuturial som viser hur man gör det i After Effects 6.5? 0 Quote
c3400 Posted November 1, 2006 Posted November 1, 2006 använder du after effects 6.5? Du kanske redan har kommit på svaret själv, tråden är ju gammal, men annars tror jag mig ha svar. EXTRACT heter ju filtret som keyar ut svart. Man använder alltså EXTRACT, inställt på INVERSE (=omvänt) för att keya ut vitt. om det här funkar, vet jag inte. själv har jag nämligen alltid använt Final Cut Express, mac-användare som jag är.. :) 0 Quote
jmalmsten Posted November 1, 2006 Posted November 1, 2006 grundläggande men... testa även att helt enkelt välja blendingmode Multiply... då blir det ljusa genomskinligt... 0 Quote
Fagerhultarn Posted November 7, 2006 Posted November 7, 2006 Jag var med och gjorde en effekt där vi skulle skjuta huvudet på personen. Då använde vi av fyllda melon som vi slog slönder mot en vit vägg. Vi använde oss av shake 4. http://video.google.com/videoplay?docid=-3075423796481518619&q=swedish+swimmer -blir dålig kvalité när man lägger upp den på video.google 0 Quote
g0tte Posted November 8, 2006 Posted November 8, 2006 Det där var riktigt bra gjort Fagerhultarn! 0 Quote
odinlundin Posted November 13, 2006 Posted November 13, 2006 Haha fan va snyggt såg riktigt verkligt ut! Är Shake 4 ett program? isåfall vad kostar det? 0 Quote
Recommended Posts