Scaleo Posted January 28, 2004 Posted January 28, 2004 Jo, nu kan man ju beställa filmer från flera olika sajter väldigt billigt (webbhallen, giza, discshop osv). Det är många filmer man vill ha, men man kan ju inte få allt man begär. Därför frågar jag: Vilka filmer ska man beställa. Snälla, svara inte saving private ryan eller nåt sånt, säg någon film som är lite okänd. Jag har i princip redan köpt två filmer från webbhallen och det är Battle Royale Donnie Darko Så, tipsa på! 0 Quote
lilla_farbrorn Posted January 28, 2004 Posted January 28, 2004 lite ovanliga filmer: (hmm.. aja.. inte lika vanliga som saving private ryan iaf) Day of the Dead (billigast på cdon.com - Day of the Dead) A night at the Roxbury (billigast på cdon.com A night at the Roxbury) Roadkill(cdon.com Roadkill)(discshop.se Roadkill ..och kanske Starship Troopers(webhallen.com Starship Troopers)(discshop.se Starship Troopers) Dessa var de filmer jag kan tipsa om eftersom att de är de ända "ovanliga" i min samling. billiga filmer dessutom! :D 0 Quote
Scaleo Posted January 28, 2004 Author Posted January 28, 2004 Jo, tack för tipsen. Det jag menar med ovanligt, är snarare att den inte är så vanlig..hmmm...Nej, men inte så jättekända filmer. 0 Quote
Ufosxm Posted March 18, 2004 Posted March 18, 2004 Magnolia. 3 timmar underbart underhållande underhållning av Paul Anderson. Som sagt, väldigt underhållande. Och mystisk! Min favoritfilm =) 0 Quote
Passman Posted May 7, 2004 Posted May 7, 2004 Once Upon A Time In America - 220 minuter Sergio Leone magi med Robert De Niro och James Woods... 0 Quote
collo Posted May 7, 2004 Posted May 7, 2004 nyckeln till frihet (eng: the shawshank redemption). helt klart bästa filmen som gjorts.. sen är radio som kommer på bio nu snart jävligt bra också!.. mycket sevärd! 0 Quote
Christopher Posted May 7, 2004 Posted May 7, 2004 dazed and confused, rushmore, lost in translation, big fish, ed wood, city of god, the rules of attraction, festen, full metal jacket. kan inte komma på några fler just nu, men det är många 0 Quote
Joel Posted May 16, 2004 Posted May 16, 2004 full metal jacket(stanley kubrik) en världigt bra film 0 Quote
Psycho_Mantis Posted May 21, 2004 Posted May 21, 2004 Resurrection of the little matchgirl, Versus, Pusher, hmm...alla Troma filmer...om man vill skratta.... 0 Quote
Wallin Posted May 21, 2004 Posted May 21, 2004 Roadkill är bland det sämsta som gjorts. Första delen ("träningsdelen", om man så vill) av Full Metal Jacket är det mest briljanta som gjorts i filmväg. 0 Quote
Ulf Svulst Posted May 29, 2004 Posted May 29, 2004 The Bunker med Jason Flemyng. Och Das Boot, såklart. 0 Quote
lilla_farbrorn Posted May 29, 2004 Posted May 29, 2004 [citat=Wallin]Roadkill är bland det sämsta som gjorts[/citat] schysst sågning, helt utan motivation. Själv tycker jag den både spännande och bra. Kan jag fråga varför du tycker den är så dålig? 0 Quote
big_evert Posted June 5, 2004 Posted June 5, 2004 The Panic in Needle Park med Al Pacino som knarkare Nyckeln till frihet med Tim Robbins (har jag för mig) A Beautiful Mind med Russel Crowe dessa tre hittade jag billigt på discshop.se 0 Quote
Recommended Posts