Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tack, men tyvärr har jag inte tillgång till gratis skrivare när det gäller såna volymer. Skulle du föreslå att köpa boken för att ha den i "bokform" istället för att sitta och trycka sig fram och tillbaka mellan olika flikar på datorn?

Posted

Jag skulle föreslå att du köper boken om du lovar att läsa den. Jag tycker det är mycket skönare att läsa en bok där man kan bläddra, läsa i sängen eller på bussen etc. Men som sökbar manual duger nog onlinehjälpen bra. Som hyllvärmare är boken oduglig, men läser man direkt och ordentligt med avsikt att lära sig blender så är boken säkert ett guldkorn och en bra investering. Jag har inte läst den själv.

• 6 months later...
Posted

ja det är en smart idé att provläsa först, själv tycker jag manualen till blender är rätt jobbig, själv gillar jag wikibooks Noob to Pro bättre, men den finns ju inte i bokformat som du vill...

Posted

Första upplagan av Introducing Character Animation with Blender kom ut förra veckan så den är inte så speciellt gammal. De blender manualer som finns har däremot ett par år på nacken och är hyffsat föråldrade. Har själv den nyare av dom som är för verion 2.3, den har väl en del information som fortfarande kan vara värd att slå upp men i det stora hela har det mesta förändrats och jag skulle idag inte köpa den boken, om den inte har ett verkligt bra pris.

Posted

Mors!

Du kan ju också kika på bibban.

Om de själva inte har så ber du om ett fjärrlån, för på

något bibliotek i världen finns det säkert en Blenderbok.

MVH / Jonsson