richardoo290 Posted July 1, 2006 Posted July 1, 2006 jag har köpt mig en DV kamera för ett par veckor sedan.. den har en underbar bild och fantastisk skärpa när man kollar ifrån den direkt till tv:n men när jag lägger över den till datorn för redigering så blir den skiituul! jag har testat nerovision.. och ja har testat alla möjliga skit gratispogram och allt va fan ja nu har kommigt åt och bilden är lika ful med alltihop! hur fan ska jag kunna fixa detta?? de e ju inge kul me en kamera om man inte kan redigera filmerna´!! så om ni kan någott bra pogram så skriv de och gärna vart man får tag på de.. även om ni kan nått bra redegeringspogram för klippning och coola effekter så kan ni gärna skriva de med! :D tack på förhand! 0 Quote
R.R Studio Posted July 1, 2006 Posted July 1, 2006 hej:) vad menar du med "skit ful"??...kankse beskriva hur bilden ser ut..;)? men jag tror att det inte ät nåt fel på din kamera eller på dina program, för att en tv åter ger signalen på ett annat sätt än en dator skärm, speciellt om du ser dn i "full screen"..;) ..programm finns det en massa, men om du använder det som heter "sök funktion" så hittar du nog det vad du söker efter.. 0 Quote
deerel Posted July 8, 2006 Posted July 8, 2006 Om du överför filmen till datorn via USB så kan du få skitful bild ;-) Du måste överföra via Firewire (även kallad i.Link eller IEEE 1394). 0 Quote
trezpasser Posted August 4, 2006 Posted August 4, 2006 och när du skaffat dig en firewirekabel så duger det gott med windows movie maker, om du bara ska lägga över det på datorn. Var noga med att välja PAL-DV templaten så att du får bästa möjliga kvalité. Sen kan du säga till nero att bränna det till dvd, men då konverterar den antagligen filen... 0 Quote
Ayame Posted August 4, 2006 Posted August 4, 2006 Har vi inget krav på vårdat språk på detta forum? 0 Quote
Ekorren Posted August 5, 2006 Posted August 5, 2006 var ordet "skit ful" så jobbigt eller vadå ? 0 Quote
vilcans Posted August 5, 2006 Posted August 5, 2006 "Skit ful" är inte ett ord, utan två. Däremot betyder det ingenting. "Skit fult" skulle kunna vara en uppmaning (hur man nu gör för att skita fult?), men "Skit ful" är grammatiskt fel. Det jag antar att de egentligen menade är "skitful". Det är ett ord. Med betoning på ett. Hälsningar från särskrivningspolisen. 0 Quote
lilla_farbrorn Posted August 8, 2006 Posted August 8, 2006 [citat=trezpasser]och när du skaffat dig en firewirekabel så duger det gott med windows movie maker, om du bara ska lägga över det på datorn. Var noga med att välja PAL-DV templaten så att du får bästa möjliga kvalité. Sen kan du säga till nero att bränna det till dvd, men då konverterar den antagligen filen...[/citat] Nej, Movie Maker duger inte gott enligt mitt tycke då det aldrig blir helt Lossless oavsett om man använder PAL-DV. Då är WinDV (http://windv.mourek.cz/) mycket bättre. 0 Quote
Pace Posted August 8, 2006 Posted August 8, 2006 Rubriken ändrades från "nu behöver ja er hjälp asså!" 0 Quote
Film smurfen Posted August 12, 2006 Posted August 12, 2006 Jag använder WinDV, funkar ****bra. Eftersom bilden komprimeras en gång när man lägger in i datorn, en gång när man får in det i redigeringsprogrammet och en gång när man renderar så blir VÄL bilden sämre en originalet. Varfall tror jag det e så. 0 Quote
Recommended Posts