odinlundin Postad 18 juni 2006 Postad 18 juni 2006 Ni kanske tycker jag är seg, jag har frågat den hur man maskar i After Effekts flera gånger men det är ingen som förklarar så bra, dom skriver inte hur man gör det i After Effects utan typ att man kan se igenom lager eller nåt sånt. Så om det finns någon snäll person som skulle kunna svara så blir jag glad:). //OdinLundin 0 Citera
R.R Studio Postad 18 juni 2006 Postad 18 juni 2006 nämen! Varför kan ni inte bara läsa igenom manualen äns en gång!!? om ni inte har den så är det ju inte vårt fel, utan ert egna, och dessutom illegala!...( ta mig int på allvar...:D...) men... Masking är ju inget man gör som "apply filter", det är en metod... Inte kan ja förklara hur du ska maska i AE, utan du måste ha något att maska. En idee, ett klipp eller äns en grund det är samma sak som jag skulle fråga "hur spelar man piano?" - Vah??!...kanske du berättar vilken stycke du vill lära dig..;) 0 Citera
odinlundin Postad 19 juni 2006 Författare Postad 19 juni 2006 [citat=R.R Studio]nämen! Varför kan ni inte bara läsa igenom manualen äns en gång!!? om ni inte har den så är det ju inte vårt fel, utan ert egna, och dessutom illegala!...( ta mig int på allvar...:D...) men... Masking är ju inget man gör som "apply filter", det är en metod... Inte kan ja förklara hur du ska maska i AE, utan du måste ha något att maska. En idee, ett klipp eller äns en grund det är samma sak som jag skulle fråga "hur spelar man piano?" - Vah??!...kanske du berättar vilken stycke du vill lära dig..;)[/citat] Tack! Jag skulle vilja klona, är det så du menar att jag ska säga. 0 Citera
R.R Studio Postad 19 juni 2006 Postad 19 juni 2006 jamen klona vadå??:D... jag kan inte läsa tankar...berätta vad du har för material, idee och ditt mål...så finns det säkert massa som hjälper..:) ps. ändra sedan rubriken till ditt inlägg, ex ( hjälp med klonin i AE ), folk ogillar "hur maskar jag?", "vad är masking?"...;)...lite över bersvarat ren. 0 Citera
Anhool Postad 19 juni 2006 Postad 19 juni 2006 För att göra det lite enkelt, använd pen tool (ligger i toolboxen), rita runt din karaktär som ska bli klonad, sätt keyframes på shape om han ska röra på sig. Jag antar att du vet hur du ska filma en klonscen också? 0 Citera
odinlundin Postad 19 juni 2006 Författare Postad 19 juni 2006 tack så mycket nu kan jag maska lite :D 0 Citera
symbiod Postad 11 mars 2007 Postad 11 mars 2007 För att göra det lite enkelt, använd pen tool (ligger i toolboxen), rita runt din karaktär som ska bli klonad, sätt keyframes på shape om han ska röra på sig. Jag antar att du vet hur du ska filma en klonscen också? hm, jag vet inte vad jag gör för fel men jag hittar verkligen inte pen tool, jag ser "mask" under layer men jag kan inte klicka på det som något annat alla grejer är gråa, har jag valt något fel när jag impotera mitt filmklipp? hoppas ni ahr överseende 0 Citera
Djungelsmurfen Postad 11 mars 2007 Postad 11 mars 2007 Pen tool ligger i toolboxen http://www.eventdv.net/images/articles/11013/3220.jpg 0 Citera
symbiod Postad 11 mars 2007 Postad 11 mars 2007 Tack men vad gör man om man itne kan välaj det verktyget, vad har jag missat? när jag ipoterar exepelvis en film så väljer jag fil men det kanske inte är rätt? 0 Citera
Max_H Postad 11 mars 2007 Postad 11 mars 2007 Du bör nog öppna manualen först (för en sån har du väl?). Börja med kapitel 1 - "Create a new Composition". /Max 0 Citera
symbiod Postad 11 mars 2007 Postad 11 mars 2007 täntke att det kanske var en enkel liten sak jag missat som någon bara kunnde förklarat snabbt men det kanske avancerat? Och det var inga konstigheter bara jag fick upp det för mig att man skulle ta composition, så allt man behöver göra är att filma sig själv isamma kamera vinkel 2 gånger på två olika platser, resten sköter AE? 0 Citera
Djungelsmurfen Postad 12 mars 2007 Postad 12 mars 2007 täntke att det kanske var en enkel liten sak jag missat som någon bara kunnde förklarat snabbt men det kanske avancerat? Och det var inga konstigheter bara jag fick upp det för mig att man skulle ta composition, så allt man behöver göra är att filma sig själv isamma kamera vinkel 2 gånger på två olika platser, resten sköter AE? Det var nog en hel del konstigheter kvar om du inte ens hade skapat en komposition, med tanke på att man inte kan skapa en enda liten effekt utan att ha klippet i en comp. Så de är nog lika bra att du läser lite i manualen ;) Lycka till! 0 Citera
symbiod Postad 12 mars 2007 Postad 12 mars 2007 Min fråga var iaf om det var något mer än bara filma sig två gånger isamma vinkel för att klona sig resten sköter AE? 0 Citera
Munthe Postad 12 mars 2007 Postad 12 mars 2007 Det fina med AE är att programmet inte sköter någonting åt dig alls! 0 Citera
ash Postad 12 mars 2007 Postad 12 mars 2007 Min fråga var iaf om det var något mer än bara filma sig två gånger isamma vinkel för att klona sig resten sköter AE? dagens ungdom... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.