Gå till innehåll

Fridhems filmlinje - inträdesprov


Waryah

Recommended Posts

Typiskt min jäkla otur.

 

Kan förmodligen inte åka pga ett TORN som är på g att rasa!

http://BigBadVoodooDad.bilddagboken.se/index.php?main=L3Avc2hvdy5odG1sP2lkPTUxOTg2ODk3JnQ9MTE3OTYxMjAwMSZjdXJyaW1nPTE=

 

Fan va surt ;( Jag själv kommer inte att åka PGA av det höga priset som ocker SJ väljer att ha. Sen tror jag ska söka till Sthlms Filmskola till våren/hösten iställte, för jag trivs bättre i sthlm, och sne är det lika högstandard som Fridhem om-inte-bättre =)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 9 månader senare...
  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Typiskt.. Så jäkla svårt att veta om det är värt att åka ner eller inte. Himmla osäker på mina kunskaper inom film, man har ju hört väldigt bra om Fridhem.

 

Har ingen som helst koll på hur testerna kommer att vara, hur många det tar in och hur många som får åka ner på intervju.

 

Känns jobbigt att åka en 12 timmars resa, 90 mil och sedan få reda på att man inte kommer in, sen är det bara att åka hem igen.

 

Vill ju fortfarande helst in på molkom, men dit har jag inte sökt än eftersom mitt filmprojekt fortfrande är igång.

 

 

Men det var ett himla gnäll på dig, om du tycker de där 12 timmarna av ditt liv är så jobbiga för att komma in på en filmskola, så kanske det inte är så himla bra att du läser film. Du verkar ju inte precis brinna för ämnet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Men det var ett himla gnäll på dig, om du tycker de där 12 timmarna av ditt liv är så jobbiga för att komma in på en filmskola, så kanske det inte är så himla bra att du läser film. Du verkar ju inte precis brinna för ämnet.

 

Schysst att du citerar ett inlägg som är ett år gammalt.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...
  • 9 månader senare...
Jag har en frågan till själva ansökningen. De vill att man skall skriva ett personligt brev och en A4-sida om en filmidé. Skall man skriva ner filmidén som en synopsis, eller hur skall den bli skriven? Någon som vet?

 

Jag vet inte säkert, men jag beskrev idén i ganska lösa tankar och vaga ordalag, försökte förmedla stämningen och känslan som jag ville ha fram i filmidén.

Jag skrev den absolut inte i manusform.

 

Om det är bra eller dåligt vet jag inte.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Tjena, allihopa! Jag fick ett konstigt mail från Fridhems efter att jag hade sökt där det stod att antagningsprov skulle äga rum 18-19 maj och att jag skulle få kallelse och detaljer om några dagar (det här var tre dagar sen). Nån som fått denna kallelse ännu?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag ska också på inträdesprovet den 18 maj. Fick sms om det men fick inget till min mejl:S

 

Har ingen aning om vad man ska göra för prov men jag tror det var tre stycken. Dessutom ska man prata om filmidén man sökte med.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har blivit kallad till intervju och antagninsprov. Tyvärr vet jag inte om jag kan fara. Bor i norrbotten och det kommer väl gå ett par tusen för att fara ner. Det är inte någon/några av er som kommer från norra Sverige som eventuellt tänkt bila eller något? Tänkte i fall man kunde samåka och dela på bensinkostnaden.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...