walfridson Postad 9 maj 2006 Postad 9 maj 2006 http://csn-kortet.se/rabatter_nationella.asp?id_rabatt_nationell=234 Får användas kommersiellt. 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 9 maj 2006 Postad 9 maj 2006 jäklar! man borde ju passa på, jag undrar hur länge de här priserna håller sig. Har inte så fett med stålar nu. Mitt gamla beggade ps skulle behöva en bättre efterträdare. 0 Citera
frax Postad 12 maj 2006 Postad 12 maj 2006 Grymma Priser, vilket oflyt att man inte pluggar! =( 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 23 september 2006 Postad 23 september 2006 Får användas kommersiellt. Källa? [citat=Trigono.se] • Programvaran får inte användas i kommersiell verksamhet eller på datorer tillhörande en skola [/citat]http://www.trigono.se/produkter/stage.htm?command=news&sel=A1&idR=9877N97ZLU Nu blev jag lite besviken, för jag har länge funtat på att köpa AE men vafan är det för mening om man inte får använda det kommersiellt. Det känns inte längre som en studentrabatt utan mer - du får vad du betalar för. *sur* 0 Citera
Pace Postad 23 september 2006 Postad 23 september 2006 Nu blev jag lite besviken, för jag har länge funtat på att köpa AE men vafan är det för mening om man inte får använda det kommersiellt. Det känns inte längre som en studentrabatt utan mer - du får vad du betalar för. Arbetar du med kommersiell film är det väl inte så konstigt att du inte kan betala studentlicens? 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 23 september 2006 Postad 23 september 2006 Nja, men är det film och grafik man har bestämt sig för att hålla på med efter skolan känns det ju fortfarande onödigt att lägga 5 papp på ett AE som man ändå inte kan använda sen. Sedan vill man ju alltid kunna sälja sina filmer oavsett om man går i skolan eller försörjer sig genom det - och oavsett om det enbart rör sig om en symbolisk summa med syfte att täcka utgifter för dvd-skivor. Det är väl ändå kommersiellt bruk med tanke på att jag får in pengar. Sen vet jag inte, hur är det med distribution? Är det ok med dessa licenser eller är det enbart privat bruk som gäller? 0 Citera
Max_H Postad 23 september 2006 Postad 23 september 2006 Ska försöka kolla upp EXAKT vad som gäller för dessa licenser ang användningsområdesbegränsningar (fint ord ;) ), vad som händer när man går ur skolan, uppgraderingar etc. Kan vara lurigt eftersom det är helg, men jag ska kolla lite... Update: Gick inte... kan inte få tag på ngn som vet till 100% förrän på måndag. I'll be back... (on the subject) /Max 0 Citera
jernby film Postad 23 september 2006 Postad 23 september 2006 Walfridson-bra inlägg. Mycket bra att priserna sänks till yngre. Gäller inte mej, men frågan om kopiering kanske hamnar på en mer seriös nivå. Max H - bra om du kollar upp vilka som kan använda programmet. Lilla farbrorn - det där att INTE kunna sälja din produkt, löjligt. /nils 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 23 september 2006 Postad 23 september 2006 Lilla farbrorn - det där att INTE kunna sälja din produkt, löjligt. /nils utveckla? 0 Citera
ofstudios Postad 23 september 2006 Postad 23 september 2006 http://csn-kortet.se/rabatter_nationella.asp?id_rabatt_nationell=234 Får användas kommersiellt. Redigerat med anledning av Voodoo Film forums regler 3.1 §. Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med administratören. Hur du gör för att piratkopiera programmet är ingenting vi vill se här. Mvh Pace Administratör, Voodoo Film forum 1 Citera
Djungelsmurfen Postad 23 september 2006 Postad 23 september 2006 Redigerat med anledning av Voodoo Film forums regler 3.1 §. Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med administratören. Citat raderat. Se inlägget ovan. Mvh Pace Administratör, Voodoo Film forum Nu gjorde du nog bort dig... för det är faktiskt inte så populärt med folk som piratkopierar här på forumet, speciellt inte när dom skryter om det! 0 Citera
pld Postad 23 september 2006 Postad 23 september 2006 Redigerat med anledning av Voodoo Film forums regler 3.1 §. Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med administratören. Citat raderat. Se inlägget ovan. Mvh Pace Administratör, Voodoo Film forum En som tar filmskapandet på allvar laddar inte ner program! 0 Citera
ofstudios Postad 23 september 2006 Postad 23 september 2006 Nu gjorde du nog bort dig... för det är faktiskt inte så populärt med folk som piratkopierar här på forumet, speciellt inte när dom skryter om det! Jodå det är värkligen populärt eftersom en vanlig student inte har råd, även med studentrabbat. skyrta och skrya :P vilken idiot som helst kan ladda hem ser det mer som ett tips! :) 0 Citera
ofstudios Postad 23 september 2006 Postad 23 september 2006 En som tar filmskapandet på allvar laddar inte ner program! haha det var det roligaste, jag har tillgång till final cut pro på skolan om det är det du undrar över, dessutom finns det en massa kända filmskapare som har mer eller mindre stulit (lånat) matrial för att kunna göra en film! det är ett kreativt yrke, och så ska man också tänka om man nu är kreativ... 0 Citera
Max_H Postad 23 september 2006 Postad 23 september 2006 Tja... om man anser det vara kreativt att stjäla så... /Max 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 23 september 2006 Postad 23 september 2006 ofstudios, är du medveten om att ingen är anonym på internet? Du har just erkänt brott mot upphovslagen. Har man inte råd med Adobes produkter finns det budgetalternativ. Om du piratkopierar, håll det för dig själv. Det är ingenting som stöds av Voodoo Film. 0 Citera
jernby film Postad 23 september 2006 Postad 23 september 2006 lilla farbrorn-som du frågade längre upp-utveckla ? Om du nu köper en Adobeprodukt på studielicens förutsätter jag att du kan använda den och producera film med. Om du sen lyckas göra en bra film tror jag problemet med att göra filmen "för kommersiellt bruk" kommer i skuggan av din framgång. Vari skulle du göra något olagligt. Jag jobbar kommersiellt och betalar mina dyra licenser men jag tycker yngre ska få börja billigare som denna bra tråd inleder. /nils 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 23 september 2006 Postad 23 september 2006 Jag förstår fortfarande inte vad du menar. Jag behöver väl inte göra en diskshop-film för att vilja sälja den. Oavsett vad jag gör, finns det alltid ett 30-tal personer som kommer vilja köpa den. Även om det bara är kompisar, farmor och pizzabagaren. Menar du att om jag lyckas, är det kommersiella ett senare problem..? Håller fortfarande inte med. Ska man ändå dit är det väl bäst att investera i en fullversion. Annars är det lika meningslöst som att köpa After Effects Standard. Men jag är öppen för andra åsikter och förslag. 0 Citera
Tor nilsson Postad 23 september 2006 Postad 23 september 2006 Tja... om man anser det vara kreativt att stjäla så... /Max OT: Bad artistst copy. Good artists steal. /Pablo Picasso Å andra sidan så kopierar väl pirater sina program snarare än stjäl dem. Men man bangar inte att citera Picasso ... 0 Citera
jernby film Postad 23 september 2006 Postad 23 september 2006 Lilla farbrorn-Producera du bra film. Om farmor och pizzabagaren tycker den är bra ska du kontakta en filmkonsulent som för dej vidare i livet. Vissa på detta forum vill stjäla andras produkter-de kan inte göra egna filmer, så du behöver inte oroa dej för konkurrens. /nils 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 24 september 2006 Postad 24 september 2006 En filmkonsulent?? Vad ska han konsultera mig till? En sån kostar väl mer än en kommersiell upplaga av AE. Och jag har aldrig pratat om konkurrens. Och vem säger att en piratkopierare inte kan göra en riktigt bra film? Problemet blir ju om han börjar distribuera och Adobe knackar på dörren, men det problemet får ju jag också likt förbannat om jag har en sketen studentrabatt. 0 Citera
jernby film Postad 24 september 2006 Postad 24 september 2006 Om någon kopierar en produkt. Någon kan oftast inte göra produkten själv, eller hur. Filmkonsulent är inget problem, filmkonsulent löser problem att sälja din film utan att du ska betala något. Däremot ska du erhålla en massa pengar om filmen är bra. 0 Citera
odinlundin Postad 24 september 2006 Postad 24 september 2006 Jäkla bra priser måste jag säga! 0 Citera
walfridson Postad 24 september 2006 Författare Postad 24 september 2006 Oj här har det hänt mycket :) http://www.adobe.com/se/education/purchasing/faq.html Angående om man får använda det kommersiellt. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.