Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det är så här att jag ska göra ett par skotthål i en vägg (har redan gjort skotthålen) men scenen är i rörlig bild asså kameran står inte still hur ska jag göra för attfå det som att det ser ut som att skotthålen är på samma ställe hela tiden så att de ej rör sig.

Testade och tracka lite men fattade inte riktigt, för man ska väll tracka. Isåfall hur gör man, använder After effects.

Postad

rabies, eller så trackar man på vanligt vis? du får gärna utveckla ditt sätt att göra det på? :p

Hur man trackar i AE måste redan finnas i forumet, annars hittar du det genom att använda den ypperligt eminenta sökmotorn Google.

Postad

[citat=lilla_farbrorn]Hur man trackar i AE måste redan finnas i forumet, annars hittar du det genom att använda den ypperligt eminenta sökmotorn Google.[/citat]

...eller varför inte börja med att ta en titt i hjälpen som följer med AE? :)

Postad

jo man högerklickar väll på objektet man vill ska trackas och sen tar man track eller stabilize motion. men jag har testat det och mitt skotthål sitter fortfarande inte fast på stället det rör sig med kameran

Postad

jag har tagit apply men jag förstår inte för det verkr som den trackar, bilden rör sig nämligen fram och till baka och skotthålet rör sig också men jag vill ju att bilden ska vara stilla (asså att den inte guppar omkring så den går utanför bild ibland och så vill jag att det ska se ut som att skotthålet sitter på samma ställe, så att det håller sig kvar även fast kameran rör sig.

• 1 år senare...
Postad
Men har du en null object? ska man typ inte köra apply till ett null object sen så tar man skotthålen och kör parent till null object?

Om man vill. Jag brukar alltid köra så, underlättar oftast sjukt mycket.

Postad
Om man vill. Jag brukar alltid köra så, underlättar oftast sjukt mycket.

Du kanske vill ha mer en ett hål, eller flera tackers.. Då är detta smidigast. För du kan fortfarande flytta och skala de som är parentade (

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...