sage Postad 20 april 2006 Postad 20 april 2006 Sådär hoppas min rubrik fick ditt intresse.. Nu är det såhär att jag ska bli bland dom grymmaste i världen. Och för att bli det måste man ha pengar har jag kommit fram till under mina 23år ja levt på den här planeten.. Och en sak jag kommit fram till e att har man inte hållt på med film så kan man inte räkna sig som grymmast i världen.. Helt ärligt alltså! Nu e de så att jag itne vet ett skit om film, men det är därför ni finns här, för ni ska hjälpa mig att komma igång :) O det jag behöver hjälp med är val av en kamera. Nu är det så att jag enbart bryr mig om en sak med min första videokamera. Och det är att det ska bli clean bild. Man ska kunna göra en DVD av det utan att det ser amatörigt o blurrigt/pixligt ut.. ;) Det är det ända jag inte kan rå på själv. Nu är min budget på 0kr inklusive moms. Jag är långtidssjukskriven, och har nyligen (för två månader sen) separetat från mitt ex, som ja va tillsammans med i 7år. O snäll o envis som jag va så fick hon hela våran lägenhet. Jag ville börja om på nytt.. Så jag äger inga saker heller förutom mina kläder typ =P Och om ca 10dagar så ska jag flytta från min dyra industrilokal jag bott i dom två senaste månaderna till en härlig 3:a på 78kvm... Ja ni hajjar.. de blir lite avgifter för o flytta internet o telefon o sånt skit ;) hehe.. Ok, nu till saken.. Vilken kamera ska jag köpa? Och vad kostar den? Finns det nån kamera mellan 5000-10000:- som ger clean bild? Ju billigare desto bättre. Antingen så ska man kunna koppla kameran till datorn o spela in direkt på hårddisken, eller på band/kasett/minne.. optisk-zoom e ju guld, men alltså, egentligen skulle det kunna vara en webcam så länge det ser lika cleant ut som på dvd ;P aja ni hajjar... Grejjen e den att jag vart grovt våldtagen som barn av min idiot till farsa, från typ 2-3års ålder tills jag vart 8år.. varannan helg.. bläää.. Nu i alla fall har jag för ca 2 månader sen haft rättegång mot honom, jag vann. Och ska få lite skadestånd som sverige tycker ja e värd.. Själv begärde jag 100miljoner, men jag fick bara ca 8-900.000:- som kommer växa lite mer när de blir ränta på ränta o sånt.. Nu va de ju så att idioten överklagade precis som alla har rätt till.. Så ja måste köra en vända till hovrätten också, o vinna där för att jag ska vara garanterad mina pengar... ..Alltså det jag vill komma fram till är att i framtiden kommer jag att ha pengar. Så då kan jag köpa en cam med multisensorer, o mmx o nightvision o optisk slowmotionzoom o allt va nu sånna där riktigt dyra kameror kan ha ;-D Men det är om 7-16 månader kanske.. Om och när jag orkar så ska jag leta en sponsor som ger mig en bra kamera, men tills jag orkar med det så ber jag er här på forumet att ge mig tips på en eller ett par kameror med CLEAN BILD och som kostar från 3000-10000kronor. Finns det nån sån? ;) puss o kram eran SAGE (SAmi GEstblom..hihi) 0 Citera
sage Postad 20 april 2006 Författare Postad 20 april 2006 på digitalkameror går man ju mest efter antaled megapixlar.. 7 är bättre än 5 exempelvis.. Finns det något sånt man kan leta efter i informationen om en videocamera? 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 20 april 2006 Postad 20 april 2006 Det finns massor man ska tänka på och det finns också massa information om detta i andra trådar på forumet. Kolla i den "Officiella köpa-kamera-tråden" och använd sökfunktionen. Generellt är det ju bra med 3ccd och manuell fokus. Frågan är om man kan komma under 10000. Kanske om du köper den begagnad. Men som sagt, kolla det som redan finns i forumet. 0 Citera
sound_front Postad 20 april 2006 Postad 20 april 2006 Det var det SJUKASTE inlägget/tråden jag läst på voodoo i mitt korta liv här på just voodoofilm. Och med SJUKASTE menar jag så klart: Sällsynt, Juridiskt innehåll, Unikt, Kul att läsa, Ansträngande att läsa, Sjukt, Tanke ställare, Enormt långt. Men nu ska jag försöka svara på din fråga, och hoppa över allt annat jag skulle vilja skriva när jag läser ett sådant inlägg. Du vill köpa en kamera, som ger en "CLEAN BILD" som du själv skriver. Allt annat verkar kvitta? det kan tilloch med vara en web kamera (alltså en kamera som inte går att använda om man inte har en dator tillhands??? priset ska vara kring 5000 till 10000 sek, eller 3000 till 10000 sek ? Mitt tips är: satsa på DV eller HDV. Har ingen aning vad du ska göra med denna kamera och vad du har för krav mer än en "CLEAN BILD" ? men du kanske kan få en JVC GR-X5 för dom pengarna? Ingen "rolig" kamera tror jag. Men jag hittade inte någon rolig kamera ALLS för dom pengarna!!!!! Men jag tror absolut att dom flesta kamerorna uppfyller ditt krav! om du vill "hålla på med film" kanske du inte ska börja köpa en kamera? eller iförsig så är det kanske helt rätt väg att gå? vad ska du filma förnågot? Lycka till i alla fall! 0 Citera
DanyaelX Postad 20 april 2006 Postad 20 april 2006 skriv manus först. Kolla inspelnings platserna (om det inte är en dokumentär för då kan du skita i et) HYR en prokamera och spela in med den. Då får du en bra clean bild... Förutsatt att du vet hur man hanterar en kamera.... Lycka till Chris 0 Citera
sage Postad 21 april 2006 Författare Postad 21 april 2006 Jag ska bli erotiskdans o kanske till och med porrfilmsmiljonär :) Samt att jag ska lära mig att hantera en kamera för musikvideoproduktion i framtiden.. Har skivbolag o ska börja spela in mina första 3 artister om ett par månader... Har i och för sig ett filmteam som ska filma deras musikvideos redan.. Men vafan.. De verkar ballt o filma så de kan ja väll göra i framtiden ;) Plus att jag velat hålla på med långfilm sen ja va liten.. E rellativt duktig på o skriva o sånt.. O snart har ja cash så ja kan köpa nice utrustning.. Ska gå o testa JVC GR-X5 nånstans nån dag.. när ja orkar ;) E sjukskriven, så ja latar mig mest.. Men nu ska ja käka lite kycklinggryta med ris innan jag går o lägger mig ;) eller fan ja kan itne sova.. måste ringa brottsoffermyndigheten o säga att dom får ta o sätta in pengar på mitt konto snart ;) Tack för svaren!!! Gonatt o sov gott eller va ni nu ska göra idag..!! kramizar SAGE 0 Citera
sage Postad 21 april 2006 Författare Postad 21 april 2006 Just fan.. kommer nog filma lite för skojs skull om vad som händer i förorterna också.. De behöver nog svennarna på östermalm veta lite om *fniss* Extremesport och all möjlig dans e ballt också.. Ja kommer nog o filma en hel del om ja kommer o tycka att de e så kul som ja tror de kommer o va ;) I'll keep ya'll updated with my framsteg ;) progress eller va de nu heter.. gonatt 0 Citera
sage Postad 21 april 2006 Författare Postad 21 april 2006 O herre jävlar vad kul de kommer o bli när de blir dags o blanda kruter o spränga saker o grejjer.,. o leka med blue/green screening o editera filmsnuttar frame-by-frame o lägga till lite grön färg som man sen gör transparent som dom måste ha gjort i kanal 5 reklamerna som va för nått år sen ;) I framtiden när ja har bra utrustning kanske man till och med kan göra en slowmotion sekvens när man kör en runkbulle ;) hihihi Ja humorn e de inge fel på i alla fall ;) O så e ja artist också.. som alban ;) ne nu ska ja nog käka tror ja :P peace!! 0 Citera
sage Postad 21 april 2006 Författare Postad 21 april 2006 aboooooo...!!!!! Man kan ju göra naturfilmer också!! Fan film e nog nått ja vill hålla på med i alla fall :) 0 Citera
sage Postad 21 april 2006 Författare Postad 21 april 2006 [citat=DanyaelX] Förutsatt att du vet hur man hanterar en kamera.... [/citat] De e ju det som e det balla, jag vet inte änns om jag kan det ;) Men jag antar att det bara är o trycka på record o ställa in lite focus o zooma o ha sig. O kör man stativ så lär de ju inte va så svårt :) Så kan man bygga lite rörliga stativ, så man kan filma i balla kameravinklar o sånt.. kommer o bli superkul de här :) 0 Citera
sage Postad 21 april 2006 Författare Postad 21 april 2006 o så e vi rätt grymma på o göra stukade saker.. o då menar jag inge jackass skit.. utan extrema grejjer som får folk o tappa hakan :) Kampsport o grejjer e ballt de med.. o känner många som e duktiga på det.. Så det lär också göras till en film ;) 0 Citera
sage Postad 21 april 2006 Författare Postad 21 april 2006 sen kanske det blir en fetish variant av girls gone wild.. Typ gamla skabbiga gubbar o kärringar som plockar jordgubbar med tårna.. vafan vet ja.. finns massa skumt folk där ute som säkert betalar pengar för o se nästan vad som helst på tv'n/skärmen :) 0 Citera
sage Postad 21 april 2006 Författare Postad 21 april 2006 säg till om det börjar brännas.. Jag tror jag e på rätt väg i alla fall :D 0 Citera
gorse Postad 21 april 2006 Postad 21 april 2006 Jag tycker inte det skall köpas någon 3ccd-kamera utan en överkommligt billig på el-giganten. Man skall fråga om man får sladd med så det går att trolla in filmen i datorn. Kameran skall vara lätt att begripa hur den fungerar. Sen filmar man med den tills man känner stort behov av en dyrare kamera. Jag tror det är en mycker bättre väg än att kasta pengarna i sjön på något som riskerar att hamna i byrålådan pga svalnande intresse när filmerna inte alls liknar biofilmerna fast man har en så dyr och fin kamera. 0 Citera
sage Postad 21 april 2006 Författare Postad 21 april 2006 varför skulle det inte se ut som biofilmerna? För att man e keff på o klippa o lägga till effekter.. asså bearbeta "rå-filmen" ? ;) 0 Citera
gorse Postad 21 april 2006 Postad 21 april 2006 Ja, typ. Men det skiter sig nog redan när man siktar med kameran. Filmen blir inte bättre än den som håller i kameran, och då hjälper inga klipp och effekter i världen. 0 Citera
sage Postad 21 april 2006 Författare Postad 21 april 2006 sant :) därför man ska köra stativ o ställningar :) fast ja kanske e grymt stadig på handen, ja vet inte :P 0 Citera
jakethesnake Postad 22 april 2006 Postad 22 april 2006 skulle rekommendera lite tvångsintagning för dig, Sage, innan du börjar med film, bara rent spontant. Aboo på dej 0 Citera
sage Postad 23 april 2006 Författare Postad 23 april 2006 jakethesnake din mamma kan bli tvångsintaken 0 Citera
PeWi Postad 23 april 2006 Postad 23 april 2006 Haha du verkar skön sage! Keep it up. berrätta mer hur det går med dina projekt ;) 0 Citera
Stalin Postad 30 april 2006 Postad 30 april 2006 låter ju lovande det här, man kan ju undra vad du kan hitta på med en webcamera och en rejäl budget, du kan ju höra av dej sen när dina filmer blir sålda till 5:an eller liknande, då lovar jag att sitta bänkad i tv-soffan. 0 Citera
ibbe_san Postad 10 maj 2006 Postad 10 maj 2006 Yo sage brosan är du syrian eller hör av dig??? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.