Gå till innehåll

Tips på hur man byter filmvinklar och ökar spänning?


c4kristoffer

Recommended Posts

  • 3 veckor senare...

Som jag sa i ett annat inlägg om idétorka, kolla på mer film och analysera den istället för att se den som ren uderhållning.

Det funkar ju här med fast mer i utbildningssyfte.

I ditt fall kan det vara värt att slänga ett öga på någon spaggetti-rulle med Clint Eastwood där de verkligen bygger upp stämningen i duellerna. Bara att flytta karaktärerna lite närmare varandra samt byta ut pistolerna mot lite smaskiga dialoger!

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Att växla bildvinklar ofta är oxå en ide. Skulle kunna tolkas att jag menar att ta fler vinklar vid inspelning, men de är inte nödvändigt. Ta de vinklar man behöver sen växlar man med dom. De ger en ökad spänning. Som tidigare inlägg, närbilder. Tycker de ofta glöms bort då de gäller amatörfilmer, men kan kanske vara logiskt då många vill spara tid o få filmen färdig. Närbilder tycker jag höjer filmens trovärdighet och att man fastnar mer för den o vill fortsätta titta.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...