Gå till innehåll

Mixa skottljud


Om3ga

Recommended Posts

Hejsan! Jag har fått tag på ett par riktigt bra skottljud (vapen ljud). Problemet är att skottet bara kommer en gång. Finns det något bra program att mixa det med? Helst så ska det gå att mixa lite som man vill...och inte bara fixa "pang...pang...pang...pang...pang..." utan kanske lite mer "pang....pangpangpang....pangpang..." jaja ni fattar i alla fall :P

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, ungefär vilket som helst.

Det är upp till dig att klippa in det rätt, det är inte först & främst en fråga om mixning alls.

Sen bör du även tänka på att både pistoler & gevär har en naturlig tröghet, det finns gränser för hur snabbt man kan skjuta när det inte är fullautomat.

Vad använder du för program förresten?

Länk till kommentar
Share on other sites

använd vilket ljud editerings programm som helst....duplicera ditt "pang" och klipp in det så som du vill ha det...:P med lite skicklighet så kan man ju t.o.m använda program som inte e menat till att klippa ljud...jag hade ett sånt problem en gång...o de sluta me quicktime...:D:D....med lite fantasi...så löser de sig...;)

Länk till kommentar
Share on other sites

beror på din buget....:P....förstås så rekomenderar jag ett professionelt program....Logic, Cubase, nuendo, Pro Tools.....men för att bara fixa ett litet skott ljud så fins det massvis enkla gratis program....kolla på google... ellr på något download center.... d talas ju mycket om Audacity på detta forum....det är ett gratis program...har aldrig använt det så kan inte säga något om d...

 

( Du kan ju ladda ner en demo verion av något program....dom brukar vara full funktional i 20-30 dagar....:P..)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=jakethesnake]jag rekomenderar goldwave, det är gratis. Och om du bara har ett pangljud att jobba med rekommenderar jag att du pitchar ljudet upp/ner någon aning och sparar det - så låter det som ett helt nytt ljud.[/citat]

Sen när blev GoldWave gratis? :q

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

[citat=Christian van Caine][citat=Om3ga]Vad säger ni om Adobe Audition 2.0? Är det något att rekomendera?[/citat]

Nej. Det är helt värdelöst rent tekniskt & inte värt pengarna.[/citat]

 

Jobbar med det i skolan och det är ju pinsamt lätt att arbeta i, vad har de för brister egentligen? Jag saknar ingenting.

 

Vad det kostar vet jag iofs inte.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Om3ga]Hejsan! Jag har fått tag på ett par riktigt bra skottljud (vapen ljud). Problemet är att skottet bara kommer en gång. Finns det något bra program att mixa det med? Helst så ska det gå att mixa lite som man vill...och inte bara fixa "pang...pang...pang...pang...pang..." utan kanske lite mer "pang....pangpangpang....pangpang..." jaja ni fattar i alla fall :P[/citat]

 

Låter som att du behöver ha tillgång till ett sequenser/audioinspelningsprogram för att kunna synka det med bild, då har du bland annat Logic, Cubase och Pro-tools. IVideoredigeringsprogrammen Final Cut och Avid så vet jag att det också går att importera och lägga ut ljuden i vilken ordning man vill.

Länk till kommentar
Share on other sites

Bristerna ligger i att det är grymt buggigt & har undermålig ljudkvalitet pga mycket dåliga algorithmer.

Jag har aldrig blivit så frustrerad av ett ljudprogram någonsin tidigare.

Adobe ska ge fan i ljud. Dom kan det inte.

 

[citat=lilla_farbrorn][citat=Christian van Caine][citat=Om3ga]Vad säger ni om Adobe Audition 2.0? Är det något att rekomendera?[/citat]

Nej. Det är helt värdelöst rent tekniskt & inte värt pengarna.[/citat]

 

Jobbar med det i skolan och det är ju pinsamt lätt att arbeta i, vad har de för brister egentligen? Jag saknar ingenting.

 

Vad det kostar vet jag iofs inte.[/citat]

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...