swempa Postad 8 mars 2006 Postad 8 mars 2006 hej! Jag har en fråga angående AE. Jag håller på med en leranimationfilm och nu vill jag ta bort de mesta av mina fingavtryck som sitter på gubbarna i programmet After Effects. Men jag försökte att göra det, men när jag hade tagit bort fingavtrycken så var det just där det gick bort, men när jag spelade upp klippet så kom de tillbaks igen. I tagningen så rör sig inte gubben alls, utan blir in zoomad Någon som vet hur man redigerar hela filmklippet i stället för en liten del av klippet? Man måste ju kunna göra det, annars vet jag inte vad jag ska göra! Så snälla hjälp!! (Hoppas ni förstår vad jag menar) 0 Citera
Christian van Caine Postad 8 mars 2006 Postad 8 mars 2006 Hade jag varit du så hade jag haft gummihandskar på mig. Använt sånna mycket när jag byggt modeller & arbetat i milliput med mycket gott resultat. 0 Citera
swempa Postad 8 mars 2006 Författare Postad 8 mars 2006 Jag vill redigera bort mina fingavtryck som finns på gubben. Men när jag laddar in en filmsnutt i after effects och börjar att göra gubben fin och när jag ä'r nöjd så spelar jag uppfilmen, men då är inte hela filmsnutten redigerad utan bara en pytteliten del, kanske 0,5 sekunder. Det borde väl gå att redigera hela filmsklippet, för annars får man ju göra om det tusen ggr. 0 Citera
Djungelsmurfen Postad 8 mars 2006 Postad 8 mars 2006 [citat=swempa]Jag vill redigera bort mina fingavtryck som finns på gubben. Men när jag laddar in en filmsnutt i after effects och börjar att göra gubben fin och när jag ä'r nöjd så spelar jag uppfilmen, men då är inte hela filmsnutten redigerad utan bara en pytteliten del, kanske 0,5 sekunder. Det borde väl gå att redigera hela filmsklippet, för annars får man ju göra om det tusen ggr.[/citat] Jag vet inte om jag skulle kalla det redigering att ta bort fingeravtryck, men åter till ämnet då... Det blir ju lite enklare att säga vad du har gjort för fel om du skriver hur du har gjort. Men jag skulle gissa att det har nånting med att du inte använt key-frames att göra. Beskriv lite bättre hur du har gjort nu så kan du nog få en förklaring på hur du ska lösa problemet. 0 Citera
walfridson Postad 8 mars 2006 Postad 8 mars 2006 Maska runt avtrycket och blurra, lite clonestamp på sina ställen också kan funka... Om det nu gäller fingeravtryck, förstår inte riktigt frågan... 0 Citera
ash Postad 8 mars 2006 Postad 8 mars 2006 1. hur gör du för att få bort fingeravtrycket? 2. tror du att om du lyckas få bort det på 1 frame att programmet ska fatta vad den ska göra på de resterande framesen? 0 Citera
swempa Postad 8 mars 2006 Författare Postad 8 mars 2006 använder klonstämpeln, nej jag får göra det på varje frames men jag trodde man kunde markera hela klippet och ta bort fingavtrycken på första framen, men då får jag hålla på 3 veckor till... tack ändå 0 Citera
ash Postad 8 mars 2006 Postad 8 mars 2006 ok. jag får nog ursäkta mig för jag inser nu att min andra fråga låter lite som "e du dum i huvet?" vilket inte alls var meningen. jag har faktiskt aldrig provat clonestamp i aftereffects men jag skulle gjort som walfridson tipsar om. maska runt fingeravtrycket och blurra lite och sedan animera masken 0 Citera
walfridson Postad 8 mars 2006 Postad 8 mars 2006 Du kan ju ställa in hur länge cloningen ligger kvar-under hur många frames, och dess opacity. Låter konstigt att det skulle försvinna hux flux :(... 0 Citera
Anhool Postad 9 mars 2006 Postad 9 mars 2006 Dubbelklicka på klippet och använd clonestamp så ligger det ju kvar hela tiden. Men det fungerar ju så klart bara om figuren inte ska röra på sig. För övrigt tycker jag att det är lite charmigt med fingeravtryck, det känns som att man verkligen har arbetat med sina bara händer :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.