Gå till innehåll

Mini-Dv?


frehåk

Recommended Posts

Det enda jag hör är att man ska vara konsekvent och hålla sig till ett och samma typ av band. Banden lämnar partiklar efter sig i kameran, och är man då konsekvent så ska man slippa rengöra i onödan.

 

Jag vet dock inte vilka band som är bäst. Band som band. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

ja kör med sonys premiere och de funkar riktigt bra. ja brukar undvika att spela över av flera anledningar. undvika avbrott i tidkoden och därmed ha en klar loggad kopia efter ja döpt bandet. förstör datorn något e det bara slänga in bandet och det loggas automatiskt, förutsatt att du sparat projektet separat.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=jonkanon]Dock ej längre än 60 minuter är det som jag har hört.[/citat]

 

 

Vad har du fått de ifrån?.. (jag säger inte emot dej. vet själv inget om ämnet)

Jag kör Panasonics 80min band till min nv-gs.. skulle det på något sätt förstöra kameran? eller drar den bara slut på batteriet fortare?. iof tycker jag 60min band är bättre... men dom hade slut på 60min och var desperat..

 

 

 

jag kör Panasonic Super DV jag.. köpte dyra då jag inte lagrar video på banden .. utan spelar över dom på datorn direkt efter inspelning.. på så viss har jag använt första bandet 19 gånger nu.. (antecknar varje inspelning)

 

 

Kanske inte riktigt hör till ämnet.. men det var stor skillnad på banden förut.. Inget av våra Sony Video8 band (cirka 20) från 1986-1996. Har gått sönder än.! ingen kvalitets skillnad i bild mellan äldsta och nyaste bandet kan jag se med mitt öga heller. Däremot hade vi cirka 5 band till av andra fabrikat.. alla utom ett är sönder, Om vi har fortsatt i samma riktning så borde det vara bäst att köpa något av dom större tillverkarnas Pro-serie om man vill ha bra band.. Typ Panasonic Super och Sony Premier.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=foxure][citat=jonkanon]Dock ej längre än 60 minuter är det som jag har hört.[/citat]

 

 

Vad har du fått de ifrån?.. (jag säger inte emot dej. vet själv inget om ämnet)

Jag kör Panasonics 80min band till min nv-gs.. skulle det på något sätt förstöra kameran? eller drar den bara slut på batteriet fortare?. iof tycker jag 60min band är bättre... men dom hade slut på 60min och var desperat..

[/citat]

Generellt gäller att ju längre band desto tunnare band och då kan det bli problem med det tekniska. Banden kan fasta.

Däremot är det ingen märkbar skillnad på inspelningskvalitén.

-Per

Länk till kommentar
Share on other sites

Hm, då jag alltid spar råkopian på DV-band så räcker billiga Sonyband gott och väl. Det är först när jag kört med raderade band som problem uppenbarat sig. Både med dyra och billiga band. Kvalitéskillnad märks inte så länge det inte blir registreringsfel, det är ju faktiskt ettor och nollor vi snackar om..

 

/jens...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...