Jump to content

Nya Statoil Reklamen.

Planit_in
 Share

Recommended Posts

I princip öppnar sig himlen ut i rymden och hela macken rivs sönder och sugs upp i himlen, del för del. Taket rivs i bitar ungefär som vid en orkan, huset likaså och allt flyger ut i trasor. Till sist skjuts en statoilmack upp ur marken på samma plats och ett plåttak faller på plats ner från himmlen och avslutar nybygget av en statiolmack (med en kraftig duns) och en röst, som säger nått i stil med "Statoil, en bemannad bensinstation till obemannade priser".

because Maya is better , and you know that too... the things you could do in max you could do in maya but maya gives the user more control than you could ever get in max. most of the users of maya don't know this but you could go in and edit and change all the tools and make them work the way you want them to, you could change Maya completly if you wnated and could... but you cannot do that with max. when working with complex lighting setups and shaders i could just make a script or an expression that could create and entrie light setup with one click, and change everything in the shot with another click....you could use scripts in max but not as simple as in maya.. and expression in max are not even close to expressions in maya...

i love MAX, i own max, but MAYA is my god...

Maya 7 rules... as my friend say maya is not for kids.. if you want easy use someting else.... if you want to play with the gods maya is you key...

Den utlimata kontrollen du har i maya behövs inte alltid. Istället kan det sätta käppar i hjulen. Att göra något simpelt tar många extra klickningar. Så det är lite svårt att säga att maya är 'bättre'.

När det gäller expression och scriptning beror det nog mest på vad man är uppväxt med. Själv tycker jag LWs expressions är lättare än maya. Max har jag inte kikat på...

Missförstå mig inte, jag tycker inte att Maya är dåligt!

MEN, jag håller inte med folk som säger att Maya är mer proffetionellt än 3Ds Max. Interfacen och designen på Maya riktar sig till

Det som Maya är så bra på (eller Max är dålig på) är ju helt klart texturering, ljussättning och allmän komposition. Har suttit med 3Ds, Maya och även Lightwave och Maya är helt löjligt överlägset när det kommer till sådana saker.

Jag tror inte att något av programmen är bättre i allmänhet, alla de programmen har sina för och nackdelar enligt mig. Men inte gör man snyggare saker i något utav dem, det handlar om vad man är van vid helt enkelt!

[citat=Lasse_laser]Tror inte den här tråden handlade om vilket program som är bäst faktiskt.[/citat]

Men snälla Lasse.. ALLA trådar handlar om vilket program som är bäst ;-)

Håller definitivt med dock, vilket program som använts är i stort sett ointressant (nästan). Vad som är mer intressant är vilket tänk och vilka tekniker (inte "redskap i programmet"-tekniker, utan mer allmänt) som användes och kombinerades ihop för effekten. Har man bara koll på det kan man göra det mesta i de flesta av de större programmen.

McWolfe

well i would not say that maya is better at doing textures and lights than max. maybe it was but with the new versions of max. there are all about the same.... i cannot choose one and not the other. because i went and bought them both. i work with both max and maya and even C4D. but when i really ´want to get down and make my own menu, and run custom stuff, and make objects that animate them selves usuing expressions i have to use maya... max give you just as good quality rendering as maya because they both use Mental Ray. but in maya you could quickly write a custom shader that is not part of the program and render with it in minutes. this is not as simple in max. maya is more for the tech. Nerd like me and max is more for some one who want to get it done quickly and is not a control freak. like me.

the real difference between them is under the program, the parts of the program that very few people ever go. so on the surface of things there are both equaly good.

Tack Blood_boy

[citat=blood_boy]well i would not say that maya is better at doing textures and lights than max. maybe it was but with the new versions of max. there are all about the same.... i cannot choose one and not the other. because i went and bought them both. i work with both max and maya and even C4D. but when i really ´want to get down and make my own menu, and run custom stuff, and make objects that animate them selves usuing expressions i have to use maya... max give you just as good quality rendering as maya because they both use Mental Ray. but in maya you could quickly write a custom shader that is not part of the program and render with it in minutes. this is not as simple in max. maya is more for the tech. Nerd like me and max is more for some one who want to get it done quickly and is not a control freak. like me.

the real difference between them is under the program, the parts of the program that very few people ever go. so on the surface of things there are both equaly good.

Tack Blood_boy[/citat]

It´s cool having a english-only speaker here on the forum. I welcome you! =)

Edit: Or maby you´re just fooling around and försöker leka tuff? =P

Har en kompis som kommer från USA, har bott här i ca 3 år. Han förstår all svenska men pratar helst engelska. Kanske likadant med Blood boy? Att han förstår men vill inte skriva på grund av osäkerhet i språket. Sluta vara så misstänksamma, exakt samma sak hände på ett annat forum jag besökte förut och killen kom aldrig tillbaka, kanske ni behöver hans hjälp en dag. Tänk på det......