Adam88 Postad 23 april 2006 Postad 23 april 2006 Jag föreslår att du spanar följande sida: http://www.sfe.se och klickar dig vidare. EDIT: Såg inte att det var fler som svarat fören jag gjort det så mitt svar kanske inte behövs längre. 0 Citera
T-kock Postad 25 april 2006 Postad 25 april 2006 Nice, bilden var dock lite mörk ute i hörnen. 0 Citera
Den som filmar Postad 19 maj 2006 Postad 19 maj 2006 Bara en enkel liten fråga; Skulle det i praktiken gå att använda ett objektiv från en grymt bra, men gammal systemkamera(stillbildskamera) att få liknande effekt som en 3.5mm adapter? Kanske går att "fuska" på detta sätt 0 Citera
Norbert Postad 19 maj 2006 Postad 19 maj 2006 Det är det man gör. Man använder 35mm optik på adaptrarna. 0 Citera
yxx Postad 23 maj 2006 Postad 23 maj 2006 [citat=T-kock]Nice, bilden var dock lite mörk ute i hörnen.[/citat] Berodde på gluggen. Det var en billig nikon 50mm digital-historia. Ett bra sätt att undvika för mycket vignettering är att använda glugg från vanlig systemkamera (analog). De projicerar på en större yta än digital-gluggar. En del mattskiveadapterar (redrock micro) kompenserar med en extra lins, fast jag tycker det ändå ser bäst ut med vanliga gamla gluggar. :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.