Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

[citat=dogge]om ni vill framställa realistiska skottlossningar o annat kul så kan jag rekommendera ett program som heter ALamDv

www.alamdv.com[/citat]

Det är nog det du söker när det gäller muzzleflashen.

• 1 månad senare...
  • 3 veckor senare...
  • 4 månader senare...
Postad

nerslag i asflat och betong görs numera med "piantball-kulor" fyllda med grått damm/mjöl.

men om man inte har råd att bygga om sitt/brosans/grannens paintball-gevär då??

funderar på om man inte skulle kunna använda mjöl i gladpack, och skicka i väg det med slangbella.

om man bara vill ha ett ner/in-slag och utan extrem närbild, borde det funka.

om någon testar så hör av er till forumet.

har ingen bra kamera själv, därför har jag ej testat.

Postad

AlamDV är ett ganska bra amatör program, finns några ganska bra plug-in till det.

Men man ska tänka på att det bara kostar ca 700 kr (om jag inte har helt fel för mig).

Så man får ganska mycket för pengarna.

Skulle jag göra nedslag skulle jag nog använda 3D-studio MAX, finns några ganska bra rök funktioner.

Känner man inte för det skulle man ju kunna sitta och pilla med Photoshop bildruta för bildruta.

Om man vill skapa effekten samtidigt som man spelar in, så såg jag på tv att dom använder en tryckluftspistol. Blåser helt enkelt på ett dammigt underlag. (Alltså ingen kula med pulver, iaf inte på den lösningen jag såg)

• 1 månad senare...
  • 1 månad senare...
Postad

By the Way. att göra sådant i 3d studio max eller liknande 3dprogram är väldigt onödigt för något som är så lätt att göra annars. Om man gör det i verkligheten så blir det snyggast.

• 1 år senare...
Postad

Om du menar rekyleringen av vapnet vid skott? Kanske man skulle kunna tänka sej en fiskelina fäst i vapnet som någon rycker till i valfritt hårt?

Bör bli trovärdigt.

Postad

Eller kan man öva in en handleds tecknik som man kan göra jätte snabbt

så märker man inte att det inte är någon mantel rörelse.

Eller så skulle man ju bara kuna köpa en riktig pistol,det skulle ju lösa alla våra problem. hehe

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...