anden88 Posted August 18, 2002 Share Posted August 18, 2002 är det någo nsom har nått smart sätt att visa rekulen i vapnet (flammor vid kulmynningen) och när kulorna träfar marken?? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ungfilmare Posted August 19, 2002 Share Posted August 19, 2002 flammorna ritar du bara till lite vitt och gult och kanske möjligen nån gång rött, och så gör du det lite suddigt. Detta kräver ju förstås att du har dataredigering, men.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anden88 Posted August 19, 2002 Author Share Posted August 19, 2002 oki...typ i photoshop lr?? Nån som vet hur man gör nedslag då?? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrhaze Posted August 20, 2002 Share Posted August 20, 2002 [citat=dogge]om ni vill framställa realistiska skottlossningar o annat kul så kan jag rekommendera ett program som heter ALamDv www.alamdv.com[/citat] Det är nog det du söker när det gäller muzzleflashen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anden88 Posted August 20, 2002 Author Share Posted August 20, 2002 Någon som har testat AlamDV å tycker det e bra?? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filmfreak Posted August 20, 2002 Share Posted August 20, 2002 Har än så länge bara testat demon men den funkar bra, du kan testa den innan du köper programmet... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.J Posted September 23, 2002 Share Posted September 23, 2002 Hur mycket kostar Alamdv och kan man lägga in filmclipsen i ett annat redigeringsprogram ex. Premiere? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chunga Posted October 10, 2002 Share Posted October 10, 2002 Tänk på att det INTE blir några blixtar när kulor slår mot marken (kolla http://intuitor.com/moviephysics/index.html för mer info) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bushman Posted February 12, 2003 Share Posted February 12, 2003 nerslag i asflat och betong görs numera med "piantball-kulor" fyllda med grått damm/mjöl. men om man inte har råd att bygga om sitt/brosans/grannens paintball-gevär då?? funderar på om man inte skulle kunna använda mjöl i gladpack, och skicka i väg det med slangbella. om man bara vill ha ett ner/in-slag och utan extrem närbild, borde det funka. om någon testar så hör av er till forumet. har ingen bra kamera själv, därför har jag ej testat. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hammer Posted February 14, 2003 Share Posted February 14, 2003 AlamDV är ett ganska bra amatör program, finns några ganska bra plug-in till det. Men man ska tänka på att det bara kostar ca 700 kr (om jag inte har helt fel för mig). Så man får ganska mycket för pengarna. Skulle jag göra nedslag skulle jag nog använda 3D-studio MAX, finns några ganska bra rök funktioner. Känner man inte för det skulle man ju kunna sitta och pilla med Photoshop bildruta för bildruta. Om man vill skapa effekten samtidigt som man spelar in, så såg jag på tv att dom använder en tryckluftspistol. Blåser helt enkelt på ett dammigt underlag. (Alltså ingen kula med pulver, iaf inte på den lösningen jag såg) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nille Posted March 26, 2003 Share Posted March 26, 2003 www.artbeats.com har massa med olika nedslagsgrejjer som man kan lägga in.. ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
schönis Posted April 27, 2003 Share Posted April 27, 2003 Annars adobe aftereffects är att rekommenderar. men det kan vara väldigt dyrt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
schönis Posted April 27, 2003 Share Posted April 27, 2003 By the Way. att göra sådant i 3d studio max eller liknande 3dprogram är väldigt onödigt för något som är så lätt att göra annars. Om man gör det i verkligheten så blir det snyggast. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr... Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Om du menar rekyleringen av vapnet vid skott? Kanske man skulle kunna tänka sej en fiskelina fäst i vapnet som någon rycker till i valfritt hårt? Bör bli trovärdigt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wane be bra Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Eller kan man öva in en handleds tecknik som man kan göra jätte snabbt så märker man inte att det inte är någon mantel rörelse. Eller så skulle man ju bara kuna köpa en riktig pistol,det skulle ju lösa alla våra problem. hehe 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts