Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ja jag vet, den ser verkligen inte mycket ut för världen, men då jag ett tag har varit lite förtjust i ideen att få gå runt och flumfilma lite med mina vänner, alternativt göra några korta små filmer så har jag letat efter en någorlunda kamera. Plötsligt fick jag snilleblixten att gå in på en auktionsite och kollla vad som fanns.

Jag klickade in mig på "digitalkameror", bara för att upptäcka en total överspammning med annonser om en och samma kamera. Jag bifogar en länk till en av dessa: http://www.tradera.com/auction/Videokameror/aid_24131457

Att priset var så fruktansvärt lågt både tilltalade mig och skrämde mig, jag kan bara anta att kameran är ren skit, eller stöldgods med det priset.

Och det är här NI kommer in, ni filmkunniga. Jag skulle gärna få en bedömning om vad ni tror, som ni hört förut kommer jag inte att göra några "stora" grejer utan bara småfilma lite, så n mosterkamera behöver jag knappast. Men jag har inte lust att lägga ner pengar (om än ganska lite), på en kamera som är ren skit. Så säg vad ni tror, kom gärna med andra tips. Den verkar dessutom vara gjorde att göra stillbilder också... Vet inte, men säg gärna vad ni tror.

Tack på förhand allihop!

Posted

Man får vad man betalar för ja. Nu är jag inte säker på just denna modellen men när vår mellanflicka sålde jultidningar fick man en snarlik videokamera som bonus när man säljer mycket och den funkar. Men min Sony Ericsson Mobiltelefon har ungefär gämförliga eller bättre prestanda både vad det gäller video-kvalite och kamera-upplösning. Och jag kan ringa med den också.

Posted

Tack för svaren, tänkte förresten kolla om något har ett filmklipp med en liknande kamera?Och vart kan man hitta en relativt billig, icke-helt-sunkig kamera?

Posted

Mja, duger ju. Det är ju väldigt billigt. Jag är fattig, och har ändå råd att lixom slänga ut mina pengar på denhär för jag helt enkelt inte har något bättre för mig.. i princip (Men var lugn, just nu är jag pank så jag kan inte bjuda på den, även om jag skulle vilja)

Vad kostar "Den billigaste DVkameran"?

• 2 weeks later...
Posted

Ja allihopa, jag har kommit fram till att denna kamera inte direkt är något jag vill ha. Så därför tänkte jag, att istället för att starta en ny tråd och fråga denna fråga, så ställer jag den här.

Kan någon tipsa mig om en bra kamera på mellan 1000-2000 kr? En fungerande, inte helt sunkig, och som följer kriterierna jag anget ovan.

Tack för alla svar på förhand. Tack!