Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjo!

Jag har börjat tänka på hur min bakgrund ska se ut i min lerfilm som jag har börjat att göra.

Har ni några bra tips så att det ser lite "cartoon-aktigt" ut. Jag skrev ut bilder på höghus för filmen ska utspelas sig i en

stad, men det passade inte in alls, så jag vill ha det mer åt cartoon hållet! Nu håller jag på att bli galen!!!

Finns det bakgrunder att köpa eller så?

Tar emot alla tips!!!

Postad

Kan du inte designa din egen bakgrund? Bilderna på höghus är ju bra att börja med. Du kan kalkera över dem med din nya stil, om du förstår vad jag menar? Om du har tillgång till ett vettigt bildredigeringsprogram så borde det vara en enkel sak.

/Jakob

Postad

Bygg upp din leranimation med en blue screen....efter du filmat kör in den i ett compositions program...Shake,Combustion eller After Effects....:)...nu kan du enkelt tilsätta hurdan bakgrund som helst...

En annan möjlighet är att bygga upp på dator en 3d omgivning o sendan klippa in din animation i den.....denna metod är kanske svårast men möjligheterna om hur du sen kan modifiera din animation e störst...

Men för att göra det simpelt så bygg upp en hel mini scen i verkligheten. Med lite kreativitet och svett kan man komma till strålande resultat. Och sånt som himmel, använder du vid filmningen en blue screen, och sedan överför det till ett compositions program....

:D...hopps d hjälpte ens lite....heh;)

Postad

Joda tack!

After effects har jag på datorn, men dock aldrig använt det!

Men att skapa en hel 3D omgivning i ett 3D-program är omöjligt plus att jag inte alls har erfarenhet inom Maya, Bryce och liknande program.

Men att skapa en miniscen med hjälp av kartonger som höghus är nog ett bra alternativ!

Tack än en gång

//Johan

• 2 veckor senare...
Postad

[citat=swempa]Tjo!

Jag har börjat tänka på hur min bakgrund ska se ut i min lerfilm som jag har börjat att göra.

Har ni några bra tips så att det ser lite "cartoon-aktigt" ut. Jag skrev ut bilder på höghus för filmen ska utspelas sig i en

stad, men det passade inte in alls, så jag vill ha det mer åt cartoon hållet! Nu håller jag på att bli galen!!!

Finns det bakgrunder att köpa eller så?

Tar emot alla tips!!![/citat]

Skulle du inte kunna ta en bra bild på höghus och sedan köra filtret cutout på och justera lite som du vill ha den, det kan ju bli lite cartoon-aktigt ..

• 3 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...