Zapper Postad 17 januari 2006 Postad 17 januari 2006 När jag överför mina gamla vhs filmer till ett dv band blir dem svartvita, är det någon som vet hur man kan lösa det här, för jag vill helst ha mina filmer i färg. Ska man göra på något annat sätt annars, för allt jag vill är att få mina gamla filmer in i datorn för att sedan bränna ut dem på dvd. 0 Citera
Ior Postad 17 januari 2006 Postad 17 januari 2006 Du kan ju börja med att tala om på vilket sätt du gör nu. :) 0 Citera
Zapper Postad 17 januari 2006 Författare Postad 17 januari 2006 Nu överför jag från min video till min dv kamera 0 Citera
arvid Postad 17 januari 2006 Postad 17 januari 2006 Det måste vara nånting med kopplingen mellan apparaterna. Jag antar att du kör med s-videokabel. Förmodligen får du färg på filmen om du istället kör med komposit-kabel. I så fall kan det kanske vara nån inställning i kameran som inte är rätt. 0 Citera
Zapper Postad 17 januari 2006 Författare Postad 17 januari 2006 Jag gjorde exakt som det stod i bruksanvisningen, där står det att man ska ha s-video kabel 0 Citera
Java ex Machina Postad 18 januari 2006 Postad 18 januari 2006 [citat=Zapper]Jag gjorde exakt som det stod i bruksanvisningen, där står det att man ska ha s-video kabel[/citat] s-video funkar så (om jag förstått rätt vill säga) att den skickar två signaler; en med färg och en s/v, när signalerna kombineras får man den slutliga "rätta" bilden. kanske glapp i kabeln eller nåt? 0 Citera
arvid Postad 18 januari 2006 Postad 18 januari 2006 Jag är övertygad om att det är nån inställning som inte är rätt. Antingen i videon eller kameran. Jag tror inte att det är kabelproblem, men visst kan du ju testa att byta till en annan. Jag gör mina videoöverföringar på precis samma sätt utan problem. 0 Citera
sound_front Postad 18 januari 2006 Postad 18 januari 2006 [citat=arvid]Jag är övertygad om att det är nån inställning som inte är rätt. Antingen i videon eller kameran. Jag tror inte att det är kabelproblem, men visst kan du ju testa att byta till en annan. Jag gör mina videoöverföringar på precis samma sätt utan problem.[/citat] Kabelproblem är det inte! Eller det är det ju! men inte så att det skulle vara glapp! S-video har förmågan att skicka svart/vit bild när man vill ha färg! ibland går det att ställa in så det blir rätt men ibland inte! då koplar men med RCA/komposit-kabel istället! precis som "arvid" skrev. Men om du nu har gjort som det står i manualen och det inte funkar, tar dig tid att fråga här... Kanske du skulle testa dom tips du får? (Du KOMMER få färg om du kopplar med komposit) 0 Citera
Zapper Postad 18 januari 2006 Författare Postad 18 januari 2006 Det funkade med kompositkabeln, tack för hjälpen 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.