Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Lite morbid fråga, jag vet. Men jag har hört rykten om att det ska finnas en sida som listar killcounten i filmer, ungefär som i Hot Shots II... Någon som vet vart den finns?

vet ej vart gränsen går, men filmer med atombomber som slår ut hela städer kanske inte räknas.

jaja.

Postad

[citat=jmalmsten]Lite morbid fråga, jag vet. Men jag har hört rykten om att det ska finnas en sida som listar killcounten i filmer, ungefär som i Hot Shots II... Någon som vet vart den finns?

vet ej vart gränsen går, men filmer med atombomber som slår ut hela städer kanske inte räknas.

jaja.[/citat]

gräsklipparscenen i braindead var väl rekord när den kom om jag inte minns fel? har för mig att det skyltades om det när den gick upp på bio i sverige.

nån speciell sida vet jag inte men den här har många fina länkar... ;)

Postad

[citat=Java ex Machina]gräsklipparscenen i braindead var väl rekord när den kom om jag inte minns fel? har för mig att det skyltades om det när den gick upp på bio i sverige.

nån speciell sida vet jag inte men den här har många fina länkar... ;)[/citat]

Hur kan det vara det? Det är väl inte fler än kanske 40 zombies som dör igenom hela filmen. Det rekordet lär ju vara slaget nu iallafall.

Jag undar hur många människor som någonsin dött i filmvärlden...

Postad

nja... det den daremot har rekord i ar val antalet liter fuskblod i en film... iallafall nar den hade premiar... till skillnad fran hotshots II dar dom sa worlds bloodiest movie ever men ingen av soldaterna falde en enda droppe blod...

Postad

[citat=lilla_farbrorn][citat=Java ex Machina]gräsklipparscenen i braindead var väl rekord när den kom om jag inte minns fel? har för mig att det skyltades om det när den gick upp på bio i sverige.

nån speciell sida vet jag inte men den här har många fina länkar... ;)[/citat]

Hur kan det vara det? Det är väl inte fler än kanske 40 zombies som dör igenom hela filmen. Det rekordet lär ju vara slaget nu iallafall.

Jag undar hur många människor som någonsin dött i filmvärlden...[/citat]

ingen aning, men det var en stor del i pr-kampanjen vill jag minnas.

bara det att den släpptes överhuvudtaget var ju megastort på den tiden, och speciellt att den släpptes på bio och dessutom helt oklippt fanns ju bara inte då. det var ju i en värld där Motorsågsmassakern var helt förbjuden och samtliga Fredan den 13e klippts sönder och samman av censuren...

Postad

Det var få saker som gjorde mig så förbannat exalterad på den tiden än när dom släppte BD oklippt & fin :-)

Det är inte utan orsak jag såg den 8 gånger på bio, Bad Taste (som kom strax efter) 6 gånger & Army Of Darkness (ytterligare inte för lång stund efteråt) 4 :-D

Jag ser normalt sett aldrig en film mer än en, i speciella fall 2-3 beroende på bla gratisbiljetter & sånt, men när dom här tre släpptes i tät följd kunde jag inte låta bli :-D

Jag gillade orsaken åsså: Braindead var den blodigaste filmen någonsin släppt, men den var inte på något sätt förråande. Det öppnade dörren för resten av filmerna & sänkte censuren slutgiltigt :-)

Postad

[citat=Christian van Caine]

Det är inte utan orsak jag såg den 8 gånger på bio, Bad Taste (som kom strax efter) 6 gånger [/citat]

Eh.. vet iofs inte i vilken ordning de kom upp på bio i Sverige men Bad Taste kom väl 1987 och Braindead 1992?

Postad

Jag var på besök i stockholm och såg HOT SHOTS II på bio. Jag blev så FÖRBANNAD och var tvungen att finna balans igen, så jag slank in på braindead utan någon förhandsinfo och blev glatt överaskad och kom i balans igen.

Jag tvingade mitt övriga sällskap på fem personer att också följa med och återställa min balans, så ur fas vad den.

Och jag har inte heller någon body count länk

Postad

ojsan, later lite som nar jag sag Liftarens Guide pa bio, slutade med att jag och polarna slank in pa War of the Worlds, och det ar jag glad over...

fasst sa illa tyckte jag inte att hot shots II var, men jag var val inte tillrackligt gammal for att se felen...

Postad

[citat=jmalmsten]nja... det den daremot har rekord i ar val antalet liter fuskblod i en film... iallafall nar den hade premiar... till skillnad fran hotshots II dar dom sa worlds bloodiest movie ever men ingen av soldaterna falde en enda droppe blod...[/citat]

det där "worlds bloodiest movie ever" ingår väl i parodien? det är ju inte något de menar på riktigt. förövrigt tycker jag hot shots II är grym. garvar som fan varje gång jag ser den.

Postad

[citat=Clown][citat=Christian van Caine]

Eh.. vet iofs inte i vilken ordning de kom upp på bio i Sverige men Bad Taste kom väl 1987 och Braindead 1992?[/citat]

Bad Taste var totalförbjuden i sverige till efter att Braindead dödat censuren. jag tror jag såg den '91 tillsammans med Re-Animator (som också var totalförbjuden) för att en kompis hade fått tag i någon piratkopia på vhs någonstans.

det var tider, det; när man var tvungen att ha kompisar för att få tag i filmer som Dawn of the Dead för att Svenska Statens Biografbyrå ansåg dem för skadliga för det Svenska folket. :)

DDR-sverige...

Postad

[citat=Java ex Machina][citat=Clown][citat=Christian van Caine]

Eh.. vet iofs inte i vilken ordning de kom upp på bio i Sverige men Bad Taste kom väl 1987 och Braindead 1992?[/citat]

Bad Taste var totalförbjuden i sverige till efter att Braindead dödat censuren. jag tror jag såg den '91 tillsammans med Re-Animator (som också var totalförbjuden) för att en kompis hade fått tag i någon piratkopia på vhs någonstans.

det var tider, det; när man var tvungen att ha kompisar för att få tag i filmer som Dawn of the Dead för att Svenska Statens Biografbyrå ansåg dem för skadliga för det Svenska folket. :)

DDR-sverige...[/citat]

Jag var lite för ung då för att komma ihåg sånna saker nu ;)

Postad

i Commando med arnold schwarznegger finns det ju en ganska skön scen då han ensam dödar en hals arme av onda medhjälpare. Och totalt kanske just arnold scwarznegger som ensam skåspelare har dödat flest personer i filmer. Sen avrättar han väl folk på riktigt nu också, men de e en annan historia..

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...