Gå till innehåll

Novell till manus - "Mitt nya liv"


Recommended Posts

Ja, lite svårt att kritisera. Hur skulle du vilja berätta den genom ett manus? På en litterär nivå kan sägas att du skriver hyfsat bra, men att det fortfarande skulle behöva poleras, men det är möjligt att du redan vet det.

 

Annars så ja, ganska rörande och måttligt intressant, men hur vill du berätta detta i form av ett manus?

 

Ha re bra/Pandy

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Redan samma dag som jag inledde detta ämne kände jag mig så grad intresserad att jag skrev klart berättelsen i manusform. Tyvärr har jag inte fått tillfälle att kunna skicka det förrän nu, eftersom jag haft lite problem att bifoga filer här på forumet. Men, men - här kommer manuset i alla fall.

 

Jag vill innan ni läser poängtera att jag ändrat vissa delar från den ursprungliga historien, men jag tycker att det blivit åt det bättre.

 

Säg vad ni tycker om det!

 

(Innan jag skulle bifoga brevet blev det fel igen, men jag har nu ändrat filen till en vanlig .txt-fil, men jag hoppas ni har ork att läsa den i alla fall.)

Mitt nya liv, Simon Hasselblom (version 1, grovmanus).txt

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...