Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

ok jag borde kanske seja det så här att jag har aldrig gjort en eldflamma förut men jag vet att man ska använda Photoshop i alla fall. Jag vet inte alls hur man gör flamman i Photoshop, vad ska man spara den som, när man har importerat den i Premiere vad ska man göra då. Som sagt jag behöver hjälp från 0 till 100%.

jag använder Adobe Premiere 6.0

tack för hjälpen

Postad

När jag gjorde det gjorde jag så att jag använde Virtualdub och gjorde om klippet till bilder, sen importerade jag bilden/bilderna jag skulle rita på i Photoshop. Efter det sparade jag bara bilderna som psd-filer och importerade i klippningsprogramet. Sen får du sitta och ändra längd och grejs tills det blir lagomt, jag gjorde så att varje bild spelades upp i 0.2, sek (?).

Postad

Tycker 5 frames är lite mycket. Själv brukar jag bara ha första framen ljusstark följt av ett släp av snabbt utbrinnande glöd max en 2-3 frames till.

När man jobbar med film & video är inte millisekunder ett bra måttsystem att gå efter. Frames är bättre eftersom dom alltid ligger på fasta punkter i tiden.

• 2 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...