Lucio Fulci Posted December 27, 2005 Posted December 27, 2005 ok jag borde kanske seja det så här att jag har aldrig gjort en eldflamma förut men jag vet att man ska använda Photoshop i alla fall. Jag vet inte alls hur man gör flamman i Photoshop, vad ska man spara den som, när man har importerat den i Premiere vad ska man göra då. Som sagt jag behöver hjälp från 0 till 100%. jag använder Adobe Premiere 6.0 tack för hjälpen 0 Quote
Twista Posted December 27, 2005 Posted December 27, 2005 När jag gjorde det gjorde jag så att jag använde Virtualdub och gjorde om klippet till bilder, sen importerade jag bilden/bilderna jag skulle rita på i Photoshop. Efter det sparade jag bara bilderna som psd-filer och importerade i klippningsprogramet. Sen får du sitta och ändra längd och grejs tills det blir lagomt, jag gjorde så att varje bild spelades upp i 0.2, sek (?). 0 Quote
Christian van Caine Posted December 27, 2005 Posted December 27, 2005 Tycker 5 frames är lite mycket. Själv brukar jag bara ha första framen ljusstark följt av ett släp av snabbt utbrinnande glöd max en 2-3 frames till. När man jobbar med film & video är inte millisekunder ett bra måttsystem att gå efter. Frames är bättre eftersom dom alltid ligger på fasta punkter i tiden. 0 Quote
viktim Posted March 19, 2006 Posted March 19, 2006 någon som kan säga en bra tutorial sida för att göra pistol ljus?(hälst med after effects) 0 Quote
ymmit Posted March 19, 2006 Posted March 19, 2006 [citat=]någon som kan säga en bra tutorial sida för att göra pistol ljus?(hälst med after effects)[/citat] http://www.orangelab.se där finns en fin guide ;) 0 Quote
Broman Posted March 19, 2006 Posted March 19, 2006 Här är den. http://www.orangelab.se/artikel3.html 0 Quote
lilla_farbrorn Posted March 20, 2006 Posted March 20, 2006 bra sökord på google är väl "muzzle flashes" tillsammans med "creating" istället för "pistolljus" :p 0 Quote
Recommended Posts