Jump to content

Recommended Posts

Posted

ok jag borde kanske seja det så här att jag har aldrig gjort en eldflamma förut men jag vet att man ska använda Photoshop i alla fall. Jag vet inte alls hur man gör flamman i Photoshop, vad ska man spara den som, när man har importerat den i Premiere vad ska man göra då. Som sagt jag behöver hjälp från 0 till 100%.

jag använder Adobe Premiere 6.0

tack för hjälpen

Posted

När jag gjorde det gjorde jag så att jag använde Virtualdub och gjorde om klippet till bilder, sen importerade jag bilden/bilderna jag skulle rita på i Photoshop. Efter det sparade jag bara bilderna som psd-filer och importerade i klippningsprogramet. Sen får du sitta och ändra längd och grejs tills det blir lagomt, jag gjorde så att varje bild spelades upp i 0.2, sek (?).

Posted

Tycker 5 frames är lite mycket. Själv brukar jag bara ha första framen ljusstark följt av ett släp av snabbt utbrinnande glöd max en 2-3 frames till.

När man jobbar med film & video är inte millisekunder ett bra måttsystem att gå efter. Frames är bättre eftersom dom alltid ligger på fasta punkter i tiden.

• 2 months later...