Java ex Machina Posted December 26, 2005 Share Posted December 26, 2005 killen som spelade munspelet i Sesame Streets signaturmelodi (ni vet den där berömda trudelutten), är samma kille som komponerat musiken i Dunderklumpen. han heter Toots Thielemans. någon annan som har nåt obskyrt filmfakta? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coca Cola och Film Posted December 26, 2005 Share Posted December 26, 2005 Flöjten David Carradine spelade på i Kill Bill är samma flöjt som användes i serien "Kungfu". Kanske alla visste men ändå ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomasz1985 Posted December 26, 2005 Share Posted December 26, 2005 Yoda i Starwars baserades på Albert Einstein. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coca Cola och Film Posted December 27, 2005 Share Posted December 27, 2005 Asteroiderna i Empire strikes Back var tillverkade av skor, potatisar och tuggummin. Mynockernas ljud är ett hästgnägg spelat baklänges i halva hastigheten. I A New Hope var Mark Hamill under vattnet i en scen så länge att ett stort blodkärl sprack i ansiktet på honom. I öppningsscenen i ANH när rebellskeppet åker förbi ska det finnas två planscher inne i fönstret, en Star Wars plansch och en Pinup plansch. osv..osv... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cjwk Posted December 27, 2005 Share Posted December 27, 2005 I filmen "The Crow" dör huvudrollen i en scentagning då de lyckas ha en skarpladdad pistol under inspelningen. e fick spela in de sista scenerna med huvudpersonen bakifrån... Dock en skön rulle kanske inte obskyrt dock :/ 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Usarpe89 Posted December 27, 2005 Share Posted December 27, 2005 Tja det finns ju massor av teorier om hur brandon lee dog, bruce hade ju en hel del fiender och han dog ju som många säkert vet också mystiskt. den officiella veriationen är väl ändå att en metallbit lossnat och hamnat framför krutladdning och sköts sedan ut som en kula och rakt i hjärtat på brandon.Filmen förstördes tydligen omdelbart. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cjwk Posted December 27, 2005 Share Posted December 27, 2005 jaha... hade inte hört det :/ men filmen finns ju ute för att se iofs... så den lär ju inte ha förstörts 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Java ex Machina Posted December 27, 2005 Author Share Posted December 27, 2005 bruce dog inte ett dugg mystiskt. han var övertränad och överstressad. han föll i koma under en inspelning till och med, men återhämtade sig och struntade i att ta det lugnt. en kväll var han hos en kvinnlig bekant, och fick rejäl migrän, troligen av överansträngningen, och hon gav honom en tablett som han sköljde ner med en klunk vin (eller om det var sprit, kommer inte ihåg). tabletten var receptbelagd, och bruce hade varit helnykterist hela livet. inget mysterium att han föll i koma igen och inte vaknade. officiella dödsorsaken var hjärnsvällning om jag inte minns fel. Brandon blev träffad av pluggen som skjöts ur den lösa kulan. sen är scenen där han blir träffad inte med i filmen. materialet har förstörts om jag inte minns fel. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted December 28, 2005 Share Posted December 28, 2005 Java, du har helt rätt! Orsaken att folk fick för sig att Bruce Lee dog på samma sätt som sin son var att en ding murvel ville spetsa på sin historia ytterligare, & lyckades tyvärr. Bruce Lee var en enormt duktig martial artist & väldigt intelligent, men hans kroppsfixering gränsade till ren dumhet tyvärr. Han testade allt som fanns i sin jakt på den ultimata träningsmetoden. Det är bla så han skadade ryggen. INTE FAN via nån ***** showdown! Bara om man ser hur han hade tränat upp kroppen inför Enter The Dragon, tillåmä när han inledningsvis började spela in Game Of Death (den påbörjades en tid innan Enter, men räknas som hans sista eftersom den aldrig blev klar), så kan man se att den deffningen var inte hälsosam. Vilket ödet senare bevisade hårt. Att dö av hjärnförstoring är plågsamt, & inte kul att se för närvarande då hjärnan inte sällan gärna börjar rinna ut ur näsan som vätska efter ett tag. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Usarpe89 Posted December 28, 2005 Share Posted December 28, 2005 Cwjk, jag menar inte att hela filmen förstördes utan själva filmen när brandon dör, dom ville inte att den skulle publiceras på något sätt.:) Nån showdown har jag aldrig hört talas om, de fiender jag syftade på var de människor i hans hemland som tyckte han gjorde fel som lärde ut deras kamsporter till amerikaner. Rätta mig om jag har fel.:) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam88 Posted December 28, 2005 Share Posted December 28, 2005 Game of Death fäärdigställdes, fast med en annan man än Bruce Lee i huvudrollen. De klistrade på ett slags "papphuvud" eller mask av Bruces ansikte på mannen som spelade hans roll. Men att filmen aldrig blev klar med Bruce i huvudrollen stämmer. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cjwk Posted December 28, 2005 Share Posted December 28, 2005 Skönt att någon tog och redde ut det hela :) Tack Java 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Java ex Machina Posted December 28, 2005 Author Share Posted December 28, 2005 [citat=Usarpe89] Nån showdown har jag aldrig hört talas om, de fiender jag syftade på var de människor i hans hemland som tyckte han gjorde fel som lärde ut deras kamsporter till amerikaner. Rätta mig om jag har fel.:)[/citat] i Dragon the Bruce Lee Story (med Jason Scott Lee) gjorde de en liten dramaturgisk ändring och lät honom gå en showdown där han skadade ryggen. i verkligheten var det som sagt en träningsskada han fick av att lyfta vikter. för alla intresserade av bruce lee rekommenderar jag boken The Bruce Lee Story skriven av hans fru Linda Lee, utgiven av O'Hara Publications. Väldigt intressant och välskriven bok med mycket hjärta. Sen allt om Bruce Lee som är skrivet av John Little är värt att kolla på det också. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted December 28, 2005 Share Posted December 28, 2005 Usarpe, jo, jag menade mer att filmen Dragon skarvade omotiverat mycket :-) Usch ja, Game Of Death finns det många versioner av. har tre stycken själv där Tower Of Death är så skrikande usel att den skulle få en apatisk lök att gråta okontrollerat :-( Lite kul apropå den, tror det var 2001 som Linda Lee hittade sin makes anteckningar om hur GoD faktiskt skulle vara! hon gav dom till nån filmnisse (minns inte vad han hette nu) som gjorde ett faktiskt riktigt bra försök att fylla i dom värsta hålen av originalfilmen! Det stora problemet förut var att inte en jävel visste vad han ville ha sagt eller vad som var planerat, så alla gjorde sina egna tolkningar. Dom nya scenerna finns med på den utmärkta dokumentären A Warrior´s Journey på DVD. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ed Posted January 2, 2006 Share Posted January 2, 2006 - n/a - 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts