Gå till innehåll

present i kylen


Recommended Posts

Special effekt eller prop? Skicka till rätt tråd om det är fel... Jag har iaf varit gräsänkling över helgen och beslöt mig för att tillverka en present till min sambo tills hon kom hem... Hon blev ganska förvånad när hon öppnade kylen... he he...

 

http://www.freewebs.com/tlcband/pics/finger%202.jpg

 

http://www.freewebs.com/tlcband/pics/finger%204.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Och hon vill fortfarande ha med dig att göra?

 

Måste vara ganska van vid dina små upptåg.... har en känsla av att det inte är första gången du har.... lämnat prensenter här och var =)

 

 

Är det en massa sminkburkar i kylskåpet oxså?

 

Väldigt trovärdigt finger, antar att du jobbar och försörjer dig med FX ?

 

Chris

Länk till kommentar
Share on other sites

Och samma för mig.

Jag kopierade länken och klistrade in i nytt fönster.

 

Hur som helst ett mycket trovärdigt finger!

Min sambo skulle inte hinna döda mig för en sån här grej, hon skulle dö själv av hjärtattack i samma stund hon öppnade kylskåpet! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

ooohhh, gamla copypastemetoden... (går också att dra länken till adressfältet) nu fungerade det...

 

hehe... ser ju riktigt realistiskt ut... får mig att tänka på en gammal "rolig" historia:

 

Gamle Evert går då inte av för hackor. En gång hade han huggit sig i tummen så illa att den hängde i en skinnbit.

doktorn sade "Hur länge sedan var detta? den ser ju helt död ut"

-det var väl ett par veckor sedan...

-Men det må väl Evert begripa att det inte finns något vi kan göra då, säger doktorn förgrymmat och knipsar av stumpen"

Gubben säger tack och adjö men hejdar sig i dörren, vänder sig om och tittar på tummen.

- Lägg den i en påse, jag tar hem den till katta'...

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är som så att jag har en polare som jobbar som obducent och han fixade den åt mig.....

 

ha ha.. nä.

Det är min sambos smink i kylen, hon är makeupartist och perukmakare... Vi håller på att lära oss att göra fx och mask nu.

 

Tanken är att vi ska göra film och har precis gjort vår första riktiga produktion, en musikvideo till mitt band som vi klipper och färgorrigerar nu... Jag har egentligen inga sminkkunskaper sen innan men kan det indirekt pga att jag varit 3dgrafiker och texturmålare för dataspel osv.. Så det där fingret var faktiskt min första riktiga pryl. Vi har lekt lite innan...

 

Hur som helst blev blev jag jävligt nöjd med det där fingret och tyckte det skulle vara kul att lägga upp bilderna här:)

Länk till kommentar
Share on other sites

Det där med länken beror nog på att jag glömde att ta bort mellanslaget mellan finger och siffran när jag la upp bilderna... Så det blir %2 istället... Visste inte att det skulle bli knas så jag lät det vara som det var.. Den här datorn funkar det på men jag provade på en mac förut och då funkade inte länkarna... jaja... öppna i nytt fönster så fungerar det...

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Stålis][citat=jmalmsten]ooohhh, gamla copypastemetoden... (går också att dra länken till adressfältet) nu fungerade det.....[/citat]

 

 

Se där, nu lärde jag mig något nytt! Tack för det! ;)[/citat]

hehe... det var ett knep jag lärde mig när jag hängde på ett forum för manga-bildmakare... användes för att ta sig runt hot-link spärren på geocities... hade nästan glömt bort den när ni påminde mig...

 

Ja man kan ju knappast kalla dig för nybörjare om du sysslat med 3d-textur innan,,, riktigt impregnerande... jag har sett få spel med sådan realism... vilka spel har du jobbat med?

Länk till kommentar
Share on other sites

jag har bara jobbat med ett spel som kommit ut. i samband med examensarbetet när jag gick ut kreativ programmering på högskolan i gävle för ett antal år sedan... Spelet heter Enclave... Jobbade mest med nåt projekt som lades ner. Sen har jag jobbat lite med småjobb utan betalning.

Lade ner 3d för ett tag sedan för att musiken tog mycket tid, och att jag började fundera på att filma. Paradoxalt nog är jag bättre nu än när jag höll på hela tiden, tycker jag själv iaf.. Har gjort lite 3d grejer igen för att ha till ett filmprojekt.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 år senare...
  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...