Gå till innehåll

ramla och slå sig i skallen, med blod


Fredriksson

Recommended Posts

Tjena!

Jag visste inte riktigt vad jag skulle ha som rubrik för mina frågor, men här kommer frågorna:

Jag ska filma en scen där en kille ramlar och slår i skallen, nu vill jag ha närbild på när huvudet slår mot en sten och det blir lite blodskvätt när han träffar stenen. Hur ska jag enklast filma det?

Sedan när han ligger ner vill jag att blodet flyter från honom och formar sig som en tomte luva. Hur kan jag fixa det? Vill gärna ha tips om det oxå!

Fredriksson

Länk till kommentar
Share on other sites

Ska du ha det verklighetstroget? Nej.. Det låter i alla fall inte som det.

Vet du hur du gör filmblod? Jag använder typ: karamellfärg röd och gul, vatten,

mjöl och soja.

Ska han slå i huvudet i en sten snabbt? Om det ska se bra ut måste det nästan göra ont. Det kanske inte är så kul, men du kan ju lägga din blodblandning i en liten påse som går sönder när han träffar stenen, så det skvätter lite.

Hur skulle du göra sedan, ska tomteluvan komma i samma klipp eller i ett annat klipp? Ska det vara närbild där så är jag nog inte rätt person att fråga hur man ska kunna göra en tomteluva av blod.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag hade nog tänkt att det skulle se någolunda riktigt ut, jag har ett annat recept på blod men tack för det tipset.

Har funderat på att filma det i slowmotion och helst utan att det gör ont:)

Luvan ska vara i en annan vinkel först en närbild på han som rammlat sedan en kran åknig uppåt så det zoomar ut och när man ser hela honom på marken då har blodet format sig som en luva. Förstår ni hur jag menar? Jag har hela bilden i skallen men lite svårt att förklara mig i skrift

Ska testa med ståltråd, det bör ju funka men gärna mer tips att prova:)

Fredriksson

Länk till kommentar
Share on other sites

Ha ett annat klipp på när blodet rinner i tomteluvan, sen så häller du blodet i en tomteluva och låter det rinna bort nån annanstans, sen så lägger du bandet fel väg i redigeringen så ser det ut som att blodet rinner till en tomteluva. Men blir svårt att laga om det är en stor gräs matta det händer på...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...