Gustaf Lindborg Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 Kort och koncis fråga: Hur skulle ni skriva hockeyscener i manus? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam88 Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 hurdå hockeyscener? När de spelar på isen? det beror ju på vad man ser i kameran så att säga... Ska vi se Fobba göra en tackling så ser vi det för att sedan se Sundin sno pucken och göra mål. Beskriv helt enektl bara ett händelseförlopp. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gustaf Lindborg Posted October 18, 2005 Author Share Posted October 18, 2005 Om det är flera sekvenser i varje period + scener i båset och på läktarn. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonkanon Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 Jag skulle nog fråga hur de vill ha det ifall jag skrev på beställning. Men på egen hand hade jag nog delat upp det på några sceneheadings. ---------------------------- INT - HOCKEYSTADION / LÄKTARE - KVÄLL Publiken vrålar i EXTAS varje gång pucken går i mål. INT - HOCKEYSTADION / UTVISNINGSBÅS LAG 1 - KVÄLL PETER sitter fullt klädd för hockey i utvisningsbåset. Han tittar städigt på KLOCKAN som räknar ner sekunderna. Så fort siffrorna tickat ner till "0" så kastar han sig ut genom sargens öppning. INT - HOCKEYSTADION / SPELPLAN - KVÄLL Peter skridskoar sig fram likt en isprinsessa på steroider med läs och skrivsvårigheter. Full fart fram till DOMAREN som han SLÅR PÅ KÄFTEN så att några TÄNDER FLYGER ut på isen. ----------------------------------- Mitt val att dela upp det i en huvudrubrik är på grund av storleken i en stadion, och för att hålla reda på att alla scener utspelas på samma ställe så det inte blir missförstånd, eller om det utspelar sig i olika ishallar så man vet vilken läktare det är frågan om. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam88 Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 det ovanstående står jag nog bakom. låter vettigt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filmnisse Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 jag tycker att du ska titta på en hockeyfilm och helt enkelt skriva ner det du ser. eller titta på ett manus till en hockeyfilm. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ecketechboy Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 jag tycker du ska skriva en fotbollsfilm istälet dom är ju så jävla inne nu ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam88 Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 [citat=Ecketechboy]jag tycker du ska skriva en fotbollsfilm istälet dom är ju så jävla inne nu ;)[/citat] Så därför ska man väl inte skriva en sån?? ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronans Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 Youngblood är tidernas hockey-mastodont-rulle. Se den om du inte redan sett den. Kommer ge feedback... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djungelsmurfen Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 [citat=ronans]Youngblood är tidernas hockey-mastodont-rulle. Se den om du inte redan sett den. Kommer ge feedback...[/citat] nä, kolla in Slagskott istället och kanske Slagskott - Andra perioden... de är riktiga hockeyfilmer :OO 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T-kock Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 Alla vet ju att Mighty Ducks-filmerna är de tyngsta hockeyfilmerna någonsin ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ayame Posted October 25, 2005 Share Posted October 25, 2005 [citat=T-kock]Alla vet ju att Mighty Ducks-filmerna är de tyngsta hockeyfilmerna någonsin ;)[/citat] amen ^^ 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filmnisse Posted October 25, 2005 Share Posted October 25, 2005 alla rullarna är bra, men ni har glömt den viktigaste enligt mig: Miracle. Den slår alla. på det sättet de filmar på rinken är otroligt. redigerat hur bra som helst också. om man tittar på extra materialet får man veta vilket jävla jobb det var, och hur likt det är tv-bilderna från de riktiga matcherna. nästan klonat! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts