Gå till innehåll

Premiere/AE


Yadis

Recommended Posts

Hur går man tillväga vanligtvis...? Om man t.ex filmat en musikvideo, klipper man då ihop den i premiere för att sedan lägga på effekter i AE? Eller tar man små klipp och fixar till i AE för att sedan klippa ihop hela videon i premiere?

Länk till kommentar
Share on other sites

Så för att vara säker på att jag fattat: Jag tar alltså upp hela filmen i premiere(dvs den oklippta filmen direkt från kameran) klipper sen ut en scen och exportererar den snutten, fixar till den i AE och importerar den sen till Premiere. När jag sen fixat alla klipp som behöver fixas i AE så sätter jag ihop den färdiga filmen i premiere?

Det är alltså inte lika smart att klippa ihop filmen som den är i premiere först och sen t.ex klippa ut en snutt som ska ha specialeffekt, exportera den, fixa den i AE och sen import i premiere igen och sätta tillbaka på sin plats i filmen?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Phil Madison]Det står endast "After Effects Project" och går ej att välja PP projekt.[/citat]

I AE, gå till File > Import > File och leta upp PPro's project-fil som slutar på .prproj och tryck Öppna eller tryck på Enter. *boom* :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...