Jump to content

Trådlös bildöverföring

coffe

Recommended Posts

Jag undrar ifall det är någon som vet hur man för över bild från kameran till en tv eller bärbardator när man filmar?

Finns det något trådlöst system eller måste man köra med kabel?

Är det dv ut som gäller då eller?

Till sist vad skulle ett sånt system kunna kosta?

Många frågor men tacksam ifall nån skulle kunna hjälpa mig

Jag fattade inte mycket av länken eftersom det inte framgick speciellt tydligt vad det var för typ av hjälpmedel till kameran och verkligen inte trådlöst... nåja.

Det som är den faktiska sanningen är att det är sladdburet som är det allra vanligaste pga att ett trådlöst system med bra bildkvalité kostar mycket...

Det funkar inte särskillt bra med ett sådant system som finns för att föra över bild trådlöst hemma... har prövat. Det är fruktansvärt känsligt när man rör sig med kameran då "radioskugga" verkar infinna sig mest överallt och bilden sprakar, blir svartvit eller försvinner helt.

Det som man använder sig av när man kör sladdburet är för det mesta analogt eftersom den digitala tekniken är begränsad av firewirekablar på 12m för att inte tappa kvalité om jag inte minns fel. Det kommer dock ny teknik framöver verkar det som men det är långt ifrån här än.

De typer av kablar är RG59 kabel med bnc-kopplingar i ändarna. Sladden ska ha en inpedans på 75Ohm.

Visst finns det möjligheter... men har ingen anning om hur bra? Har själv letat lite på internet och undrar hur bra dom grejorna som man kan köpa t.ex på teknikmagasinet är? Det jag vill är att överföra från min dator till tv, vilket e princip samma sak som med kamrea till tv förutom att datonr är stationär vilket troligtvis underlättar. Skulle vilja veta mer, vad har ni för erfarenheter om detta? några råd? Har läst en del recensioner på http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/vision/wireless-audio-video/ men får ingen klar bild om det är värt pengarna eller inte.

[citat=Haggan]Visst finns det möjligheter... men har ingen anning om hur bra? Har själv letat lite på internet och undrar hur bra dom grejorna som man kan köpa t.ex på teknikmagasinet är? Det jag vill är att överföra från min dator till tv, vilket e princip samma sak som med kamrea till tv förutom att datonr är stationär vilket troligtvis underlättar. Skulle vilja veta mer, vad har ni för erfarenheter om detta? några råd? Har läst en del recensioner på http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/vision/wireless-audio-video/ men får ingen klar bild om det är värt pengarna eller inte.[/citat]

------------

Har själv ingen erfarenhet men då det uppenbarligen marknadsförs en hel del är det säkert värt pengarna.Det går ju alltid att prova via öppet köp.