barnholdt Posted October 5, 2005 Share Posted October 5, 2005 Kära PC användare vi som är här på forumet delar ju som bekant ett intresse för film så jag vill bara hjälpa er lite om ni missat mp4/H.264. Nu finns QT7 som gör livet till en fröjd för alla oss amatörfilmare och för poffsen med, men dom hör inte hit för dom vet redan om det här sedan ett bra tag tbx. http://www.apple.com/quicktime/download/win.html 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
00Bengtsson Posted October 6, 2005 Share Posted October 6, 2005 Annars är Dolby Digital AC-3 ett annat superbra alternativ. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mjg Posted October 6, 2005 Share Posted October 6, 2005 [citat=00Bengtsson]Annars är Dolby Digital AC-3 ett annat superbra alternativ.[/citat] Fixar Dolby video???!!! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ior Posted October 6, 2005 Share Posted October 6, 2005 [citat=barnholdt]Kära PC användare vi som är här på forumet delar ju som bekant ett intresse för film så jag vill bara hjälpa er lite om ni missat mp4/H.264. Nu finns QT7 som gör livet till en fröjd för alla oss amatörfilmare och för poffsen med, men dom hör inte hit för dom vet redan om det här sedan ett bra tag tbx. http://www.apple.com/quicktime/download/win.html[/citat] Jag rekommenderar installationen utan iTunes :) -> http://www.apple.com/quicktime/download/standalone.html 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barnholdt Posted October 6, 2005 Author Share Posted October 6, 2005 [citat=00Bengtsson]Annars är Dolby Digital AC-3 ett annat superbra alternativ.[/citat] Till mp4/H.264? Eller vad menar du? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
00Bengtsson Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Vänta nu... Är inte mp4 ett ljudformat, eller har jag fel? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barnholdt Posted October 11, 2005 Author Share Posted October 11, 2005 [citat=00Bengtsson]Vänta nu... Är inte mp4 ett ljudformat, eller har jag fel?[/citat] Det vi talar om är mp4/H264 och det är absolut inte enbart ett ljudformat. Snarare komprimerad HD när den är som bäst. Helt klart är det bara en tidsfråga innan det kommer andra och bättre varianter, men just nu är det H264 som formligen ÄGER.... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
art Posted October 25, 2005 Share Posted October 25, 2005 apple har bytt format på sina nya trailers till quicktime 7 nu så nu kan man nog börja ladda upp sina filmer och trailers i h264 och hänvisa till att ladda ner nya QT. Få världen att uppgradera sig liksom ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jbergman Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 Quicktime 7 för Windows är buggigt skräp och kan göra After Effects fullständigt obrukbart, så användare av detta program bör vara försiktiga. Fast får man problem så är det bara att avinstallera QT7 så funkar det igen. /Jakob 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 Oftast verkar de problemen ordna sig om man installerar nya drivrutiner till sitt grafikkort. Inga problem än så länge med AE och QT7 här iallafall. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts