Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej!

Jag har nyligen köpt en kamera vid märke "Sony DCR-TRV900E PAL".

Årsmodell 99. För 4000kr utan batteriladdare och batteri.

Och undrar det var en bra affär eller om jag har blivit blåst?

MVH Erik

Posted

Fungerar kameran bra i övrigt så nej, då har du verkligen inte blivit blåst. När jag var ute efter den kameran hittade jag inga så billiga. Kika vad batteriladdare och batteri kostar, det är visserligen dyrt men fick du kameran för 4000kr så är det nog värt det.

Posted

beror lite på vad du ska ha för batteri men du borde få ett bra batteri för en tusing. kameran i sig verkar inte vara ett dåligt köp, som sagt beroende på dess skick. men det är klart, den är ju trots allt 6 år gammal. varför sålde han inte batteriet med kameran? sony kör ju en sån standardgrej på sina batterier så det finns gott om batterier på marknaden... en sista fråga, vad ska du med laddare till? batteriet kan väl laddas genom kameran på den modellen?

Posted

Tack för svaren.

Jag var på Clas Ohlsson idag. men fick till svar att jag skulle vända mig till sony.

Vad är en addapter för något, är de så man kan ladda batteriet när det sitter i kameran?

För de var nå sånt dom sa på clas ohlsson.

Och på Expert sa dom att dom hade batteri och laddare separat som passade till min kamera.

Så jag vet inte vad jag ska köpa, så kom gärna med förslag.

MVH// Erik

Posted

Ska du köpa batteri från fristående tillverkare ska de motsvara NP-Fserien(sonys beteckning).Vill du kunna ladda batteriet när det sitter i kameran som det är tänkt från början är du hänvisad till Sonys nätadapter och om du dessutom ska kunna köra kameran med bara nätström(med eller utan batteriet i kameran)Dock finns ju möjligheten att stoppa batteriet en laddare som är avsedd för det och då finns det säkert oberoende tillverkare som exv Hähnel.

För ersättningsgrejor till bla Sonys kameror finns Order hemelektronik, tele: 042-25 23 70.

Manualen till kameran om du inte har den går att tanka ned på:

http://www.sonydigital-link.com/manuals/manuals.asp?l=en&searchModelName=DCR-trv900

Posted

kolla runt på ebay.uk då du köper saker inom eu så slipper du tull...finns säkert batteri du kan få tag på. adapter är ju en liten box som växlar 220v till 12v eller vad nu en kamera går på. den kopplar du till kameran o låter batteriet ligga i så laddas den i off läget. det finns säkert att köpa på siba, elgiganten, eller blocket. kollar runt...

• 2 weeks later...