Gå till innehåll

Filmerna som regisserats av franska kvinnor på SVT


tomasz1985

Recommended Posts

Är det någon som kollar på filmerna SVT visar nu som regisserats av franska kvinnor? Jag såg "Les sentiments" igår som var ganska ok enligt mig. Den innehöll några väldigt roliga scener som när Edith och Caroles man försökte hjälpa svanen som fastnat i en fiskelina. Jag gillade nakenheten också måste jag erkänna, jag tror att det bidrog lite till filmens äkthet. Jag vet inte hur många filmer som visats än men jag öppnar denna tråd för diskussioner kring filmerna som visas. Tipsa gärna om andra franska filmer. Inatt visas "Se souvenir des belles choses".

Länk till kommentar
Share on other sites

Denna beundransvärda satsning av SVT sänds alltför tidigt om kvällarna om ni frågar mig. Det är just under den tiden som jag själv sitter och brottas med mina "inre dämoner", som Ingmar Bergman brukar säga. Tidigare brukade jag spela in filmerna för att se dem senare, men nu är rummet fyllt av videoband med filmer jag inte orkar se. Även om jag vet att varenda en av dem är en sorts "aha" -upplevelse i det långa loppet.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=final_cut]Denna beundransvärda satsning av SVT sänds alltför tidigt om kvällarna om ni frågar mig. Det är just under den tiden som jag själv sitter och brottas med mina "inre dämoner", som Ingmar Bergman brukar säga.[/citat]

 

 

Hur dags är det då?

Själv har jag min egen speciella "demon-brottar tävling" mellan 23 - 01. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Adam88]Hur dags är det då?

Själv har jag min egen speciella "demon-brottar tävling" mellan 23 - 01. :)[/citat]

 

Nja, inte så sent. Mellan 00.00 - 02.00 brukar jag varva ner med en film.

Med demonerna brottas jag mer eller mindre hela dagen, men det är först vid 20.00 - 23.00 som jag får ner nåt på papper.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...