Gå till innehåll

En gående kamera


wadath

Recommended Posts

Bara en vild ide - häng den i starka gummisnoddar(du får testa hur starka eftersom dom ska "ge efter" varje steg, dvs hålla sig på samma nivå fast din hand inte gör det) med ett handtag överst där du håller. Kanske funkar :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja utan nåt hjälpmedel kan det vara svårt:Sök på "stabiliser".Jag köpte en monopod(Cullman) på Clas Ohlson för 300:-,klart mycket bättre.Sen får man träna.Om du dessutom skaffar ett vinkelhandtag(fototillbehör med blixtsko) till 1/4"-gängan blir det ännu bättre.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, det finns många bygg-det-själv ritningar på nätet och en hel del har diskuterats om detta i forumet. (Använd sök-funktionen). Utan hjälpmedel är det som sagt väldigt svårt. Det där med gummisnoddar är jag väldigt skeptisk till då det snarare borde åstadkomma någon självsvängning i det hela. Men som tidigare nämnts, en monopod är en bra början (alltså ett stativ med bara ett ben). Sen kan man bygga alltifrån ganska enkla till väldigt avancerade lösningar om man har tid och är lite händig.

 

(Har man gått om pengar kan man ju köpa en GlideCam eller SteadyCam förstås, även om en riktig SteadyCam ger det bästa resultatet så är den svindyr och ganska svår att lära sig använda så vitt jag förstått det).

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...