frehåk Posted August 2, 2005 Share Posted August 2, 2005 Tjenare! BehÖver FÅ Tag PÅ Inspelad FÅgelsÅng! NÅn Som Har NÅtt PÅ Lager Eller Som Vet Var Man Kan FÅ Tag PÅ Det? /f. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yadis Posted August 2, 2005 Share Posted August 2, 2005 http://skarv.snf.se/store/index.asp?sku=3704&categoryid=cd 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gogg Posted August 13, 2005 Share Posted August 13, 2005 Om du inte vill köpa så kan man ta en blöt korkbit och gnugga mot en flaska. PIPIPIPIPI! (åh, vad jag är töntig ibland :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karlssons klister Posted August 18, 2005 Share Posted August 18, 2005 Sök på google 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacobsteel Posted September 3, 2005 Share Posted September 3, 2005 Här lite länkar till olika effektljud på nätet. Fågelsång kan man ju också söka på respektive fågel och det är ju eh... ganska stor skillnad på ljuden. ;) Nuff said, här finns effektljud (som vanligt, läs sidans regler för köp/användning). enorm databank: sökord: "birds" http://www.sounddogs.com/subcategories.asp?Type=1&CategoryID=1009 länk till fler länkar: http://www.filmsound.org/sound-effects/libraries.htm det mesta på nätet är ju mp3, även om det finns en del .wav också, för bättre kvalitet rekommenderar jag skivaffären eller varför inte biblioteket, GBG stadsbibliotek har t ex i alla fall några hyfsade ljudeffektsskivor för mer snabbare skissartad ljudläggning. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorse Posted September 3, 2005 Share Posted September 3, 2005 Ni kommer inte att tro det, men fågelsång är också upphovsrättsskyddat. :-) Nu är det kanske lite svårt förhandla med fåglar så dem kan man allt spela in utan att fråga dem om lov. Men de inspelningar som redan finns är upphovsskyddade av inspelaren. Så det gälleratt ni kollar vilkoren på sidorna, även om jag knappast tror nån skulle direkt kunna identifiera "Det där är ju min fågelsång". 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted September 3, 2005 Share Posted September 3, 2005 [citat=gorse]Ni kommer inte att tro det, men fågelsång är också upphovsrättsskyddat. :-) Nu är det kanske lite svårt förhandla med fåglar så dem kan man allt spela in utan att fråga dem om lov. Men de inspelningar som redan finns är upphovsskyddade av inspelaren. Så det gälleratt ni kollar vilkoren på sidorna, även om jag knappast tror nån skulle direkt kunna identifiera "Det där är ju min fågelsång".[/citat] He, va sjukt! :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted September 4, 2005 Share Posted September 4, 2005 Du kan väll fösöka att spela in eget. Gå ut i naturen och spela in olika fåglar som du sedan lägger ihop. Koppla bara in en data mic i kameran och börja spela in. En data mic fungerar bättre än vad man tror. Förresten Broman, fan va grym bild du har! :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted September 4, 2005 Share Posted September 4, 2005 [citat=Black Star]Förresten Broman, fan va grym bild du har! :)[/citat] Det är ju den gamla ank-liknande pingvinen om du kommer ihåg den, hehe. ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luzer Posted September 5, 2005 Share Posted September 5, 2005 [citat=gorse]Ni kommer inte att tro det, men fågelsång är också upphovsrättsskyddat. :-) Nu är det kanske lite svårt förhandla med fåglar så dem kan man allt spela in utan att fråga dem om lov. Men de inspelningar som redan finns är upphovsskyddade av inspelaren. Så det gälleratt ni kollar vilkoren på sidorna, även om jag knappast tror nån skulle direkt kunna identifiera "Det där är ju min fågelsång".[/citat] När man suttit och bläddrat igenom massa arkiv och lagt mycket ljud så börjar man känna igen otroligt mycket effekter i filmer som man vet exakt var dom kommer ifrån. Finns en kråka från Digiffects arkiv som jag hört i massa filmer ;) Dessutom känner jag igen många ljud som ligger på Independendts sida som verkar vara snodda rakt av från "Foley Sound Library". Så vissa ljudeffekter är inga som helst problem att känna igen, medans andra är ju stört omöjliga. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts