Gå till innehåll

bästa effekten?


Recommended Posts

[citat=ymmit]Hehe mm. Men allså. på vilket sätt sätter du fast snöret i foliet då? sätter man bara fast den i en ynklig liten lucka borde ju typ foliet gå sönder när man drar. Folie är ju inte så start direkt. Och om bara en lucka ska öppnas. Blir de inte mer att bara askan hälls ut då lr. De ska ju poffa till lite oxå. Har testat de 5 gånger. Va bara första gången som blev bra. men dom andra hände de inget på. Vore kul om du kunde lägga upp resultatet på hur de gick för dig. Och även att du filmar små klipp när du gör den. Lättare att förstå då (tycker jag)

 

aja iaf hej då[/citat]

 

 

Ok... ja ska försöka göra en där ja filmar när ja gör de. Men ja har ingenstanns att lägga upp det.. jag försöker komma igång med en egen website där ja lägger upp filmer jag gjort.... Har någon tips och ideer på vart det finns ett bra webhotell? SKA INTE KOSTA

Länk till kommentar
Share on other sites

Mannemivemaker skrev: Ok... ja ska försöka göra en där ja filmar när ja gör de. Men ja har ingenstanns att lägga upp det.. jag försöker komma igång med en egen website där ja lägger upp filmer jag gjort.... Har någon tips och ideer på vart det finns ett bra webhotell? SKA INTE KOSTA

 

 

http://www.freewebs.com är ju en sida. Kanske inte den bästa men de är väldigt lätt där...

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Spangelish Bob]

Tricket med fisklinan och granaten använde Josef Fares i sina tidiga filmer, fast då var det ju pistol som flög och så använde de presentsnöre, vilket inte var så lyckat.[/citat]

 

hehe... lite genomskinligt kanske, jag såg när han förklarade effekten i ett ett program på teve, och sedan dess har jag velat använda den... jo jag är skyldig... ;)

 

vår kemilärare gjorde något liknande i lektionssalen, men då fyllde hon en ballong med vätgas och en stackare i vår klass fick föra en brinnande tändsticka till ballongen, men då small det, ljudligt!

 

i gymnasiet fick vi göra silverkrut som kemiläraren tog med oss ut på gården och sprängde... B)

 

se om ni kan hitta Anarkistens Kokbok, finns mycket roligt där... likväl som rent ut sagt livsfarliga saker... Ta reda på så mycket om sprängämnet som möjligt och helst ha med en kunnig vid själva sprängningen... det blir lätt livsfarligt och kan många gånger sluta i tragedi...

 

Pyromaner e vi allihopa, allihopa, allihopa.

Pyromaner e vi allihopa du också med.

du med, och jag med

du med, och jag med.

//dacapo!!!

 

 

Ymmit: testa sprocket (endast mpeg) eller internet archives (de tar emot nästan vad som helst)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ymmit]En film. Men vet du ingen annan sida som man kan lägga upp sina filmer på och ha dom där ett tag förutom sprocket. Plus så ska de vara gratis hehe????[/citat]

 

Du måste konvertera dina filmer till mpg format. Hur lång tid det tar att ladda upp en film till internet beror på din uppkoppling.

Länk till kommentar
Share on other sites

virtual dub kan jag varmt rekomendera... den gör det den ska och det bra...

 

10 Megabyte bör ej ta så lång tid på bredband, och går det sakta så kan du ju alltid lämna datorn eftersom det inte blir dyrare för det... men uppringt... då är det en helt annan femma... jag laddade nyss hem en sats med 4 klipp från atombombsprovsprängningar och för min 56k modem tog det över en timme. och modemuppkoppling betalas ju per minut så lite jobbigt är det ju...

 

vilket som, så är det ingen idé att hetsa upp sig för att det går sakta, bara det går överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ymmit]kan ej de programet men jag har de hehe. Hur kommer man ingång typ?[/citat]

Själv tycker jag att Pinnacle Studio 9 är skitenkelt.

Om du vill lära dig programmet så finns det videotutorials som följer med.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ymmit]kan ej de programet men jag har de hehe. Hur kommer man ingång typ?[/citat]

 

Det fungerar ju precis som movie maker, fast det är mycket bättre...

Testa pogramet lite först. Pinnacle studio är ju bland det enklaste redigerings-programmen du kan hitta...;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...